اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

راه اندازی رسمی اداره کنسولی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تبریز/ تحصیل 400 دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز، از راه‌اندازی رسمی اداره کنسولی این دانشگاه جهت برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور انجام امور ویزا و اقامت دانشجویان خارجی از نیم‌سال آینده تحصیلی خبر داد.

راه اندازی رسمی اداره کنسولی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تبریز/ تحصیل  400 دانشجوی خارجی در دانشگاه تبریز

سعید شجاعی امروز در تشریح برنامه‌ها و اقدامات اخیر دانشگاه تبریز در حوزه دانشجویان غیرایرانی، برگزاری کلاس‌های مجازی آموزش زبان فارسی را ازجمله این اقدامات بیان و اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا و استقرار زیرساخت‌های آموزش مجازی در دانشگاه تبریز بلافاصله پیگیری لازم جهت ادامه برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی در دو سطح مقدماتی و میانی در مرکز در شرف تاسیس آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه تبریز به‌عمل آمد.

به گفته وی، در این برنامه فارسی‌آموزان و دانشجویان غیرایرانی مراکز علمی کشور به‌ویژه منطقه شمال‌غرب به‌منظور بهره‌گیری از مجهزترین پلت فرم‌های آموزش آنلاین (برخط) و با امکان استفاده از ویدئو زنده برای استاد و زبان‌آموز و با هدف دریافت محتوای آموزشی متناسب با نصب نرم‌افزار  Adobe connect  بر روی تلفن همراه و یا دستگاه رایانه خود می‌توانند وارد تالار آموزش مجازی شوند و در کلاس‌های فارسی‌آموزی شرکت نمایند.

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز،  اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 100 دانشجوی غیرایرانی در دو دوره مقدماتی و میانی در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تبریز ثبت‌نام کرده‌اند و در پی شروع کلاس‌های آموزش مجازی، تعدادی از فارسی‌آموزان مراکز علمی دیگر و نیز شهروندان علاقمند به تحصیل در جمهوری اسلامی ایران از کشورهای ترکیه و عراق به‌عنوان مستمع آزاد در کلاس‌های فارسی‌آموزی مجازی دانشگاه تبریز شرکت می‌نمایند.

شجاعی در ادامه برگزاری نشست مجازی هم‌اندیشی با دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تبریز از سوی مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی و با همکاری اداره دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه، ازجمله دیگر برنامه‌های این مدیریت برای دانشجویان خارجی بیان و عنوان کرد: در این نشست صمیمانه که با هدف آگاهی از وضعیت تحصیل و سلامت دانشجویان غیرایرانی برگزار شد، مشکلات و تنگناهای درسی، آموزشی و رفاهی دانشجویان بین‌الملل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گفته وی، در این نشست مجازی که با استقبال و حضور اکثریت دانشجویان غیرایرانی و حضور مترجم برگزار شد، نسبت به بررسی چالش‌های موجود و رفع مشکلات دانشجویان غیرایرانی تاکید شد.

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز، پیگیری و الزام حضور دانشجویان غیرایرانی در برنامه‌های آموزش مجازی را از دیگر اقدامات عنوان و یادآور شد: مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز با انجام اقدامات تخصصی و تمهید برنامه‌ریزی‌های آموزشی متناسب با دوران کرونا اقدام به پیگیری وضعیت تحصیلی و امکان شرکت تمام دانشجویان غیرایرانی در کلاس‌های مجازی و رفع مشکلات آموزشی احتمالی نموده است و در این راستا کارشناس ویژه‌ای به این موضوع اختصاص داده شده تا دانشجویان غیرایرانی با کمترین مشکل نسبت به شرکت در کلاس‌های آموزش مجازی و نیز شرکت در امتحانات پایان نیم‌سال (که به‌صورت مجازی خواهد بود) اقدام کنند.

مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز، راه‌اندازی اداره کنسولی و پیگیری امور اقامت دانشجویان را از دیگر برنامه این مدیریت دانست و متذکر شد: با راه‌اندازی رسمی اداره کنسولی دانشگاه برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور انجام امور ویزا و اقامت از نیم‌سال آینده تحصیلی و نیز پیگیری اقامت دانشجویانی که به دلایلی امکان مراجعت به کشورشان را در دوران شیوع کرونا نداشته‌اند، انجام شد.

وی همچنین اسکان دانشجویان غیر ایرانی باقی‌مانده در دوران شیوع کرونا را از جمله دیگر اقدامات این دانشگاه برای دانشجویان خارجی عنوان کرد و گفت: اقامت دانشجویانی که به دلایلی امکان مراجعت به کشورشان را در دوران شیوع کرونا نداشته‌اند در خوابگاه‌های مخصوص و با نظارت و پایش مستمر وضعیت بهداشتی آنان انجام شد. وسایل رفاهی و جیره‌های خشک غذایی و نیز اینترنت در محل اسکان آنها نیز فراهم گردید.

وی، در خاتمه راه‌اندازی سامانه ویژه پذیرش دانشجویان غیرایرانی جهت تسهیل و تسریع فرآیند پیگیری درخواست پذیرش در دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های آتی اداره دانشجویان غیرایرانی مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی اشاره شد.

شجاعی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 400 نفر دانشجوی بین‌المللی از کشورهای عراق، سوریه، یمن، کنیا، بوروندی، آذربایجان و نیجریه در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل هستند. 

انتهای پیام/ 60023/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول