اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

طرح «بازگشت به سنگر» در خراسان شمالی اجرا می‌شود

دادستان نظامی خراسان شمالی از اجرای طرح «بازگشت به سنگر» ویژه سربازان فراری خبر داد و گفت: این طرح به مناسبت دهه کرامت و تا عید سعید غدیرخم در استان اجرایی می‌شود و مجازات حبس سربازان فراری در صورت بازگشت بخشیده می‌شود.

طرح «بازگشت به سنگر» در خراسان شمالی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد مجتبی زارع ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه به جایگاه دادسرا و دادگاه نظامی و نیروهای مسلح پرداخت و اظهار کرد: وظایف خاصی از سوی قانون برای سازمان قضایی نیروهای مسلح تعریف‌شده و به جرائم مشخص‌شده از سوی قانون می‌پردازد.

وی فرار از خدمت، ترک پست، حمل سلاح در غیر از زمان‌های مشخص و برخی دیگر از اقدامات را از جمله مصادیق جرائم نیروهای مسلح دانست و گفت: کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و وزارت دفاع به همراه سازمان‌های وابسته و کارکنان نیروهای انتظامی و سربازان وظیفه در حوزه شمول رسیدگی دادگاه‌های نظامی قرار می‌گیرند.

دادستان نظامی خراسان شمالی با اشاره به جرم فرار از خدمت سربازان به‌عنوان بیشترین پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح در استان تصریح کرد: این اقدام از سوی سربازان با جرائمی همچون حبس از 3 ماه تا یکسال را علاوه بر اضافه‌خدمت برای آنان شامل می‌شود.

وی دراین‌باره از اجرای طرح بازگشت به سنگر در خراسان شمالی خبر داد و گفت: کلیه سربازان فراری که یگان خدمتی آنان در خراسان شمالی است، از تاریخ 3 تیرماه 99 تا 18 مردادماه و به مناسبت ایام دهه کرامت با معرفی خود به دادسرای نظامی استان یا یگان خدمتی خود می‌توانند از حداکثر ارفاق قانونی برای حذف جرم حبس خود بهره‌مند شوند.

زارع به احقاق حقوق عامه در دستگاه قضایی و دوران تحول نیز اشاره کرد و افزود: دادستان نظامی در استان‌ها پیگیر احقاق حقوق عامه هستند و شهروندان در صورت مشاهده نقض حقوق عمومی و شهروندی از سوی افراد نظامی و انتظامی می‌توانند به دادسرای نظامی استان مراجعه کنند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: وجود سرعت کاه‌های غیرمجاز و غیرضروری در معابر، عدم تکریم ارباب‌رجوع در مراکزی همچون تعویض پلاک، پلیس +10، درمانگاه‌ها، عدم تکریم ارباب‌رجوع در حین انجام وظایف نظامیان و همچنین عدم رعایت اصول و قوانین شهروندی و عمومی از سوی دستگاه‌های نظامی و انتظامی برخی از جرائم قابل‌پیگیری از سوی دادسرای نظامی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول