اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رفع چالش‌ تعویض خدمه برای دریانوردان ایرانی/ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به دریانوردان

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر با اشاره به رفع چالش‌ تعویض خدمه کرو برای دریانوردان ایرانی گفت: کیفیت ارائه خدمات به دریانوردان ارتقا می‌یابد.

رفع چالش‌ تعویض خدمه برای دریانوردان ایرانی/ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به دریانوردان

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر مرزبان در آستانه روز جهانی دریانورد، با انتقاد از رفتار متناقض برخی دولت ها در ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی و بهداشتی به دریانوردان، تصریح کرد: دریانوردان بر اساس کنوانسیون های دریایی و حقوق انسانی، باید از خدمات و تسهیلات یکسان برخوردار شوند و هیچ کشوری نمی تواند به طور یک جانبه ، دریانوردان را از حق دسترسی به مرخصی خشکی، استفاده از امکانات بهداشتی و پزشکی و همچنین برخورداری از تسهیلات رفاهی در بندر و شهرهای بندری منع کند.

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر با اشاره به توصیه های همیشگی سازمان بین المللی دریانوردی مبنی بر اینکه حقوق دریانوردان نباید توسط مالکان کشتی ها، دولت ها و کشتیرانی ها نادیده گرفته شود، خاطرنشان کرد: مهم ترین چالش دریانوردان تجاری پس از بروز اپیدمی کووید ۱۹ در سراسر جهان، تاخیر و توقف فرایند تغییر خدمه در کشتی های بازرگانی و اقیانوس پیما است.

مرزبان با تأکید بر اینکه شیوع بیماری کرونا محدودیت های ذاتی کار دریانوردی را تشدید کرده است، گفت: با بروز بیماری کرونا، دولت در ابتدای مواجه با این ویروس، دریانوردان را از پیدا شدن برای استفاده از مرخصی خشکی و استفاده از تسهیلات در بندر و شهر منع کرده بودند که برای دریانوردان پس از ماه ها سفر و انجام ماموریت دریایی، دشواری تازه ای محسوب می شود.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان بنادر با بیان اینکه در حال حاضر با اعلام پروتکل های بهداشتی از سوی سازمان بهداشت جهانی و همچنین از ابلاغ دستورالعمل های داخلی مبارزه با ویروس کرونا، شرایط دریانوردان بهتر از قبل شده است.

وی با بیان اینکه دریانوردان و کشتی‌های تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران، مشکل خاصی برای تعویض کرو و تغییر خدمه ندارند، افزود: در حال حاضر مهم ترین مسئله در امور دریانوردان ایرانی، انجام شدن دوره کارورزی فارغ اتحصیلان دریانوردی از دانشگاه ها و مراکز آموزش دریایی است.

به گفته مرزبان، هم اکنون بیش از ۶۰۰ نفر دانش آموخته علوم دریایی در صف انتظار برای گذارندن دوره کارورزی قرار دارند که به مساعدت و همکاری شرکت های کشتیرانی نیاز دارد.

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر از برگزاری مراسم غیرحضوری و نمادین روز جهانی دریانورد خبر داد و گفت: در این مراسم به شکل محدود از تعدادی دریانورد نمونه قدردانی خواهد شد و سعی شده است با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت های رسانه ای از تلاش ها و زحمات دریانوردان به عنوان کارکنان کلیدی صنعت حمل و نقل دریایی قدردانی شود.

وی همچنین با تأکید بر توسعه خدمات الکترونیکی به دریانوردان و برنامه ریزی برای برگزاری امتحانات آنلاین شفاهی، به عنوان اهداف اجرایی در سال جاری، از پروژه تحول آفرین « صدور الکترونیکی گواهی نامه های شایستگی» همزمان با برنامه ریزی آیمو در این زمینه خبر داد.

* ارتقای کیفیت ارائه خدمات به دریانوردان

‌مدیر کل امور دریانوردان، سازمان های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر ‌ گفت: ارتقای کیفیت ارائه خدمات به دریانوردان از طریق هوشمند سازی فرآیندها، برون سپاری فعالیت های تصدی گری از قبیل برگزاری آزمون ها و ممیزی مراکز آموزشی و نیز نظارت  مستمر و موثر بر فعالیت آنها، جزو دستور کارهای این اداره کل است که با  قوت و جدیت در دست پیگیری و اقدام قرار دارد.

مرزبان، با اشاره به خدمات بی وقفه این اداره به جامعه دریانوردان و ارتقای آموزش دریانوردی، بر لزوم پیگیری مجدانه و مستمر پروژه های توسعه خدمات الکترونیکی تاکید کرد.

وی‌ برنامه ریزی ریزی برای برگزاری آنلاین امتحان شفاهی و ابلاغ پروتکل های بهداشتی به مراکز آموزشی، توجه به رضایت مندی مشتریان را به عنوان یکی از شاخص های اصلی ارزیابی عملکرد، امری مهم و ضروری دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول