اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فقر مطلق در کشور چندبرابر شده است/به فکر معیشت جوانان باشید

نمانیده مردم ماکو در مجلس گفت: فقر مطلق نه تنها از بین نرفت که در سال پایانی دولت چندین برابر بر آن اضافه شد؛ ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار نخواستیم حداقل به فکر معیشت آنان باشید.

فقر مطلق در کشور چندبرابر شده است/به فکر معیشت جوانان باشید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد علیپور نماینده مردم ماکو در مجلس امروز (سه شنبه، 3 تیر 99)   در نطق میان دستور، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت:  آذربایجان سنگر انقلاب، اسلام و دژ مستحکم و تسخیرناپذیر ائمه اطهار بوده و خواهد بود.

وی افزود: به استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار اعلام می‌کنم ملت عزتمند ایران اسلامی همچنان با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و با استقامت و پایداری خود در مقابل زیاده خواهی و خوی استکباری و ظالمانه آنان خواهد ایستاد و از دولت می خواهم توجه جدی به معیشت مردم داشته باشد.

علیپور خطاب به رئیس جمهور گفت: شما که حداقل سطح رفاه را وعده دادید چه شد؟ تحقق عدالت درآمدی و زدودن چهره فقر از کشور به کجا رسید؟ شما نه تنها قدمی برای رفع فقر و محرومیت مردم برنداشتید بلکه با تورم بالای 40 درصدی و افزایش روز به روز قیمت‌ها آنها را محروم‌تر کردید.

نماینده مردم ماکو در مجلس تاکید کرد: فقر مطلق نه تنها از بین نرفت در سال پایانی دولت چندین برابر بر آن اضافه شد. ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار نخواستیم حداقل به فکر معیشت آنان باشید.

وی در تذکری به وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی و امور اقتصادی و رئیس گمرک، گفت: رقبای منطقه و فرامنطقه‌ای با دور زدن کریدور ترانزیتی شرق و غرب یعنی بازرگان بزرگترین مرز زمینی کشور ظرفیت استراتژیکی آن را کم اثر یا بی اثر می‌کنند و غفلت از این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

علیپور در تذکری به وزیر نیرو، افزود: در این شرایط اقتصادی 1400 میلیارد تومان برای سدکریم آباد و تاسیسات پایاب آن هزینه شده و پیشرفت فیزیکی 95 درصدی دارد در این رابطه به خاطر 300 میلیارد تومان که برای تکمیل و بهره برداری آن لازم است 1400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال از بین رفتن است؛ اقدام عاجل برای اتمام پروژه ضروری است زیرا نقش عمده‌ای در صادرات محصولات کشاورزی دارد.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه بر ضرورت اجرای قانون افزایش حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی و توجه جدی به نهضتی‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول