اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

صنعت خودروی انگلیس خواستار کمک دولتی شد

صنعت خودروی انگلیس از دولت این کشور خواست تا اقدامات اضافی نظیر کاهش مالیات بر فروش برای تقویت این بخش اعلام کند زیرا یک سوم کارگران بخش خودرو همچنان در مرخصی به سر می‌برند.

صنعت خودروی انگلیس خواستار کمک دولتی شد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، صنعت خودروی انگلیس از دولت این کشور خواست تا اقدامات اضافی نظیر کاهش مالیات بر فروش برای تقویت این بخش اعلام کند زیرا یک سوم کارگران بخش خودرو همچنان در مرخصی به سر می‌برند.

کارخانه‌ها در ماه مارس به علت شیوع کرونا تعطیل شد و برخی هنوز تعطیل است و بسیاری با تولید بسیار پایین کار می‌کنند و سبب شده است تا سطح تولید صنعت به کمترین میزان در چند دهه گذشته رسیده است.

انجمن تولید کنندگان و تاجران موتور (SMMT) ‌این صنعت اعلام کرد انتظار می‌رود تولید خودرو و ون در سال جاری به یک سوم کاهش یابد و به 920 هزار دستگاه برسد و از این رو از هر 6 فرصت شغلی، یکی در معرض خطر قرار دارد.

دولت انگلیس سیاست‌هایی را در پیش گرفته است تا از اقتصاد این کشور حمایت کند از جمله طرح مرخصی دادن که 80 درصد حقوق (تا2500 پوند برابر با 3120 دلار) پرداخت می‌شود.

مایک هاوس، مدیر ارشد اجرایی SMMTگفت: «مداخله دولت بی سابقه بوده است.»

وی با درخواست اقداماتی برای تقویت اعتماد مصرفی و دسترسی بی وقفه به بودجه اضطراری گفت: «اما این کار تاکنون صورت نگرفته است؛ فقط همانطور که در کشورهای دیگر دیده‌ایم، ما نیازمند یک بسته حمایتی برای آغاز مجدد هستیم تا تقاضا، حجم و رشد را بسازیم.»

بخش خودروسازی، بزرگ‌ترین صادرکننده کالای انگلیس همچنین نگران شرایط تجاری اتحادیه اروپا پس از دوره انتقال برگزیت در پایان سال 2020 است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول