اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پروژه سبزه میدان نیاز به ۴۰ میلیارد تملک دارد/ مناقصات شهرداری متقاضی ندارد

شهردار زنجان در ارتباطی با هزینه‌های تملک پروژه سبزه‌میدان گفت: این کار نیازمند ۴۰ میلیارد تومان است و اگر می‌خواهیم زمان پروژه در همان زمان تعیین شده به پایان برسد باید زمان ساعات کار بیش تر شود و اکیپ های اجرایی آن نیز بیشتر شود و الان پیمانکار ساعت ۵ کار را تعطیل می‌کند.

پروژه سبزه میدان نیاز به ۴۰ میلیارد تملک دارد/ مناقصات شهرداری متقاضی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان یا دستور جلسات رسیده برگزار و از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بحث پروژه سبزه‌میدان، پروژه پادگان، واگذاری امور حمل و نقل به بخش خصوصی، پلمب سلیقه‌ای برخی از اماکن بحث شد. 

شهردار زنجان در این جلسه گفت: هر سال برنامه به مناسبت روز دختر برنامه برگزار می‌شد اما امسال به علت ویروس کرونا این اتفاق رخ نداد.

حبیب یگانه در ارتباط با بحث زباله نیز مهلت داده شده است که تعداد ماشین آلات لازم را پیمانکار بیاورد و ‌کار را انجام دهد و ما شرط کرده‌ایم که اگر ابن کار را به موقع انجام ندهد، بحث امور شهر و نظافت را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.

وی در ارتباط با بحث پادگان گفت: ما روزهای بسیاری را پیگیر پادگان بودیم و الان نیز هستیم، چون تاکید نماینده ولی فقیه نیز این بود که راه مردم باید بازگشایی شود.

امسال برای همه پروژه‌های عمرانی تبادل موافقت‌نامه را انجام خواهیم داد و ما باید پروژه را از محل درآمدها به سمت عملیاتی شدن پیش ببریم

 

شهردار زنجان با اشاره به اینکه ما امروز نخستین سال است که بودجه‌ریزی عملیاتی را خواهیم داشت، گفت: امسال برای همه پروژه‌های عمرانی تبادل موافقت‌نامه را انجام خواهیم داد و ما باید پروژه را از محل درآمدها به سمت عملیاتی شدن پیش ببریم.

وی در ارتباطی با هزینه‌های تملک پروژه نیز گفت: این کار نیازمند ۴۰ میلیارد تومان است و اگر می‌خواهیم زمان پروژه در همان زمان تعیین شده به پایان برسد باید زمان ساعات کار بیش تر شود و اکیپ های اجرایی آن نیز بیشتر شود که تا الان پیمان کار ساعت ۵ کار را تعطیل میکند.

یگانه با اشاره به نیاز پروژه برای خرید ۶ هکتار لوازم برای فرش کف گفت،: همین امروز اگر بخواهیم لوازم را بخریم مشکل داریم چه برسد به اینکه زمان بر هم باشد.

وی افزود: همچنین در ارتباط با پروژه پادگان تیز با ۵ میلیارد تومان نمی‌توانیم لوازم را بخریم.

تعویق در پرداخت مطالبات جهاد نصر مشکل ساز خواهد شد

شهردار زنجان از مطالبه شرکت جهاد نصر برای تکمیل پروژه پل امام حسن (ع)  با قیمت سال قبل خبر داد و گفت: اگر این کار برای سال بعد باقی بماند به مشکل برخواهیم خورد.

ما امروز ۸۰ میلیارد تومان بدهی سنواتی داریم و تا زمانی که پول پیمانکاران پرداخت نشود آن ها به مناقصات ما وارد نخواهند شد

 

وی از مزایده ۱۸ پروژه و اعلام آمادگی تنها سه شرکت برای آنها خبر داد و گفت: ما امروز ۸۰ میلیارد تومان بدهی سنواتی داریم و تا زمانی که پول پیمانکاران پرداخت نشود آن ها به مناقصات ما وارد نخواهند شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه زمان کار در حال از دست رفتن است و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، گفت: به عقیده بنده باید بودجه امسال بازنگری شود و درخواست داریم با رعایت سقف بودجه عمرانی با اولویت‌های شورای شهر اجرایی شود.

وی در ارتباط با جابه‌جایی بودجه نیز گفت: ۱۵.۵ میلیارد املاک متفرقه و ۱۴ میلیارد تومان هم مربوط به پروژه سبزه میدان است که درخواست ما این است که تملک سبزه میدان به ۴۰ میلیارد تومان برسد. 

یگانه گفت: از همین بابت درخواست داریم برای آن ۲۶ میلیارد تومان همان مبلغ فروش زمین را داشته باشیم که با این کار پروژه‌ای هم در روی زمین نخواهد ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان هم در این جلسه ضمن تبریک روز دختر گفت: خوب است که ما برای روز دختر برنامه داشته باشیم و برای این کار از مدافعان سلامت و همچنین کارکنان شهرداری و سایر فعالان این حوزه که دختر هستند، تقدیر کنیم.

دیگر عضو شورای شهر زنجان هم در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که با پیگیری بسیار انجام شد موضوع پادگان ارتش بود، افزود: تلاش می‌شود، دو محور باقی مانده در این پروژه تعیین تکلیف شود.

رزاق محمدی با اشاره به اینکه این امر با توافق بین پادگان و شهرداری انجام شد که امیدواریم این پروژه هرچه زودتر به نتیجه برسد و گرید ترافیک در بافت اصلی شهر جمع‌آوری شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم به جای آن پل هم هزینه دیگر را در جای دیگر هزینه کنیم، گفت: درخواست ما این است که مسؤولان دست در دست هم دهند و پروژه در سریع‌ترین زمان به پایان برسد.

درباره پلمب برخی از اماکن سلیقه‌ای رفتار شده است از همین رو باید این رویه اصلاح شود

 

عضو شورای شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه درباره پلمب برخی از اماکن سلیقه‌ای رفتار شده است از همین رو باید این رویه اصلاح شود، گفت: نمونه آن این است که در یک خیابان منزل یک نفر پلمب شده ولی دو ساختمان دیگر به راحتی فعالیت دارند که درخواست ما این است که کمیته خاص برای این مشکلات تشکیل شود تا آنها را انجام دهند‌.

رزاق محمدی با اشاره به اینکه درباره درخواست واگذاری زباله نیز باید تعیین تکلیف شود، گفت: درخواست داریم که این سریع تر تعیین تکلیف شود.

وی افزود: همچنین در ارتباط با پارکینگ انجمن حمایت نیز درخواست داریم با توجه به اینکه مردم درخواست دارند هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول