اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

پروژه‌های جهش تولید در دستور کار وزارت صمت قرار دارد

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته پروژه‌های رونق تولید و امسال پروژه‌هایی در راستای جهش تولید را در دستور کار قرار داده‌ایم.

پروژه‌های جهش تولید در دستور کار وزارت صمت قرار دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس برات قبادیان امروز در نشست خبری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: توسعه بدون علم، فناوری و دانشگاه بدون مفهوم است. 

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با تاکید بر اینکه محور توسعه انسان است، افزود: همواره انسان باید توسعه‌گر باشد.

وی با بیان اینکه تنها راه توسعه در دنیا آموزش نیست بیان داشت: در کنار آن توسعه فناوری و پژوهش نیز مطرح است بنابراین باید دانشگاه‌های نسل دوم که در حوزه آموزش و پژوهش همزمان کار می‌کنند پدید آورد. 

قبادیان بیان داشت: دانشگاه‌های کارآفرینانه نسل سوم و دانشگاه‌های ماموریت گرا نسل چهارم هستند و با توجه به اینکه سیاست‌های کلان در بحث آموزش و پژوهش و فناوری را معاونت آموزش و فناوری وزارت صمت جلو می‌برد لذا در کنار این ماموریت پروژه‌های فناورانه را نیز در دو بخش فناوری و بهره‌وری مطرح کرده‌ایم. 

وی با تاکید بر اینکه انقلاب چهارم صنعتی برای کشور و آینده آن بسیار مهم است، گفت: بنابراین ایجاد و ترویج فرهنگ مربوط به تحولات آینده صنعتی را نیز دنبال می‌کنیم. 

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه  در سه سال گذشته تولید محصولات بومی را دنبال کردیم بیان داشت: پروژه های رونق تولید را در سال گذشته در دستور کار  قرار دادیم و امسال نیز پروژه ها در راستای جهش تولید است.

وی بیان داشت: همچنین اجرای مدل چرخه بهروری در بخش صنعت را در دستور کار داریم و براین اساس در 20 بنگاه بزرگ صنعتی این پروژه را پیگیری و دنبال می‌کنیم. 

قبادیان اظهار داشت: طرح تاپ یا همان طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه از سال 1397 آغاز شده و در سال گذشته نیز به صورت پایلوت دنبال شده و امسال به صورت گسترده در حال اجرا است. تحقق شعار ارتباط صنعت با دانشگاه با اجرای طرح مذکور دنبال می‌شود. 

وی با بیان اینکه هدفگذاری برای ثبت‌نام 17 هزار و 177 بنگاه صنعتی، معدنی و تجاری در طرح تاپ انجام شده است، گفت: تاکنون 10 هزار و 300 بنگاه ثبت نام کرده‌اند که حدود 60 درصد از اهداف آن محقق شده است. 

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با بیان اینکه بومی سازی فناوری از پروژه‌های بسیار مهم است، بیان داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از دو سال گذشته 1406 محصول را برای بومی‌سازی و کاهش ارز بری هدف‌گذاری کرده و حدود به 200 طرح بزرگ و ملی را با 170 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در دستور اجرا و یا تکمیل دارد.

وی بیان داشت:  تفاهم نامه ای با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای استفاده از اساتید و دانشجویان در طرح تاپ داشته ایم و موضوع کارآموزی دانشجویان با تفاهم نامه ای با وزارت علوم و راه اندازی یک سامانه تقاضا محور برای به کارگیری دانشجویان کارآموز در مقطع کاردانی به کارشناسی نیز اجرایی شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول