اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

از برگزاری مسابقات اتومبیلرانی با هزینه شخصی تا تمرین در اوج خطر

تعدادی از ورزشکاران اتومبیلرانی از نبود پیست مناسب در استان ایلام گلایه‌‌مندند به نحوی که این افراد مسابقات را با هزینه شخصی برگزار می‌کنند.

از برگزاری مسابقات اتومبیلرانی با هزینه شخصی تا تمرین در اوج خطر

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، توسعه رشته‌های ورزشی نیازمند فراهم شدن امکانات مورد نیاز است و بی‌شک عدم تامین این امکانات مشکلاتی را برای علاقه مندان و فعالان برخی از رشته‌های ورزشی به همراه دارد.

ضعف‌های زیرساختی در حوزه ورزش استان ایلام بر کسی پوشیده نیست و می‌توان گفت ضعف زیرساخت‌های ورزشی در استانی با دارا بودن چندین قهرمان جهانی در رشته‌های مختلف به یک معضل برای ورزشکاران تبدیل شده است.

نبود پیست اتومبیل رانی و موتور سواری در این استان از جمله کمبودهایی است که از یک سو سبب روی آوردن علاقه‌مندان این رشته به انجام تمرینات خطرآفرین در معابر عمومی شده است و از سوی دیگر امکان فعالیت دوست داران این رشته در سطح کشوری را غیر ممکن ساخته است.

رشته‌های ورزشی موتورسواری و اتومبیل‌رانی طرفداران بسیاری داشته و ظرفیت بالایی جهت پرکردن اوقات فراغت جوانان دارد، همچنین با وجود ورزشکاران حرفه‌ای این رشته در استان که در مسابقات ملی مقام قهرمانی کسب کرده‌اند، نبود امکانات زیرساختی از توسعه فعالیت‌ هیات ورزشی اتومبیلرانی در استان جلوگیری کرده است.

 

عدم امکانات لازم و ایمن برای اتومبیلرانی در استان

همتی یکی از ورزشکاران رشته اتومبیل رانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: چند سال است این ورزش را به صورت حرفه‌ای شروع و مقام‌هایی هم در کشور کسب کرده‌ام اما متاسفانه امکانات و حمایت لازم را در استان نداریم که بتوان پیشرفت کرد.

وی افزود: ورزشکاران رشته اتومبیل‌رانی برای آمادگی لازم جهت حضور در مسابقات نیاز به تمرین دارند اما مکانی در استان ایلام جهت تمرین این ورزشکاران فراهم نشده است و این امر مانع بزرگی بر سر راه ورزشکاران است.

نبود مکان مناسب جهت تمرین

این ورزشکار اظهار کرد: در گذشته برخی از علاقه مندان به دلیل نبود مکان جهت تمرین به ناچار در فرودگاه ایلام تمرین می‌کردند که این امر با اعتراض مردم و برخورد نیروهای انتظامی روبه رو می‌شد.

وی از مسوولان درخواست کرد با توجه به علاقه جوانان به رشته درگ با فراهم سازی زیرساخت‌های این رشته ورزشی زمینه توسعه آن را فراهم کنند.

با توجه به اینکه درگ از جمله جذاب‌ترین رقابت‌های اتومبیل رانی است، احداث پیست‌های مناسب جهت تمرین و برگزاری مسابقات اتومبیلرانی در استان علاوه بر توسعه این رشته و همچنین استعدادیابی می‌تواند محیطی مهیج را برای شهروندان فراهم ‌کند.

 

برگزاری مسابقات با هزینه شخصی!

حامد منصوربیگی مسوول هیات درگ استان ایلام به فارس، گفت: تلاش‌های بسیاری جهت فراهم سازی زیرساخت‌های این رشته انجام شد اما متاسفانه این تلاش‌ها بی‌نتیجه بوده است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسوولان مربوطه نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این رشته، افزود: تاکنون 3 مسابقه در استان ایلام برگزار شده است که هزینه برگزاری این مسابقات را شخصا پرداخت کرده‌ام.

مسوول هیئت درگ استان ایلام با بیان اینکه چندین مقام در سطح کشوری کسب کرده‌ام ادامه داد: نبود مکان جهت تمرین به یک معضل برای دوستداران این رشته تبدیل شده است و عدم همکاری مسوولان مانع از توسعه این رشته در استان می‌شود.

منصوربیگی در پایان از مسوولان خواست با توجه به علاقه جوانان، مکانی برای تمرین ورزشکاران در نظر گرفته و زیرساخت‌های لازم آن در استان فراهم شود.

لزوم توجه مسوولان ارشد استانی

ضعف و بی‌توجهی به زیرساخت‌های ورزشی استان ایلام چیزی جز بی‌توجهی و سومدیریت در این حوزه را نشان نمی‌دهد به طوری که تنها ورزشگاه این استان پس از گذشت بیش از 13 سال تا کنون تکمیل نشده است.

هرچند سال‌هاست که ورزشکاران ایلامی با وجود مشکلات عدیده توانسته‌اند در مسابقات کشوری و بین‌المللی خوش بدرخشند اما ضروری است مسوولان ارشد استان با توجه به اهمیت حوزه ورزش در سلامت جسمی و روحی و همچنین کاهش برخی از آسیب‌های اجتماعی گام مهمی جهت توسعه زیرساخت‌های ورزشی بردارند و با تخصیص اعتبار مشکلات وزشکاران ایلامی را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/970823/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول