اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

بادامچیان: پاسخ مدبرانه به قطعنامه شورای حکام خروج قدرتمندانه از«پیمان NPT» است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: کشورهای اروپایی نتوانستند بعد از 17 سال که ایران در جهت تعهدات بین المللی عمل کرد، از خود صداقت نشان دهندو پاسخ مدبرانه به قطعنامه شورای حکام، خروج قدرتمندانه از پیمان ان‌پی‌تی است.

بادامچیان: پاسخ مدبرانه به قطعنامه شورای حکام خروج قدرتمندانه از«پیمان NPT» است

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با هشدار نسبت به توطئه آمریکا و سه کشور وابسته اروپایی در تصویب قطعنامه شورای حکام علیه ایران اظهار داشت: پاسخ مدبرانه به قطعنامه شورای حکام، خروج قدرتمندانه از پیمان ان‌پیتی است.

اروپا اجیر سیاست های آمریکا

وی افزود: سه کشور اروپایی قرار بود بدعهدی و نقض پیمان برجام توسط آمریکا را جبران کنند. آنها نه تنها به این مهم عمل نکردند، بلکه معلوم شد اجیر سیاست های تجاوزکارانه آمریکا در نقض برجام هستند.

بادامچیان با اشاره به 17 سال پایبندی ایران به تعهدات آژانس و عدم پایبندی شورای حکام حتی به فلسفه شکل گیری ان‌پی‌تی گفت: متأسفم از اینکه کشورهای اروپایی نتوانستند بعد از 17 سال که ایران در جهت تعهدات بین المللی عمل کرد، از خود صداقت نشان دهند و از فرصت استفاده نمایند. آنها به جای سیاست مستقل اروپایی، سیاست وابستگی و نوکری آمریکا را به کار گرفتند که به هیچ جایی هم نرسیدند.

وی تأکید کرد: شایسته است وزیر خارجه، اقدامات فعال و پیگیری در عرصه دیپلماسی داشته باشد و به چند کلمه توئیت اکتفا نکند.

توقف اجرای برجام کمترین پاسخ به خطای تازه اروپایی ها

بادامچیان افزود: از برجام و سایر تعهدات اروپا و آمریکا طی 17 سال گذشته هیچ چیز باقی نمانده است. تنها چیزی که باقی مانده، عمل یکسویه ایران به تعهدات خود می باشد که آن هم به پایان رسیده است.

وی توقف اجرای برجام را کمترین پاسخ به خطای تازه اروپایی ها دانست و تصریح کرد: ایران باید با قدرت پاسخ این خطای اخیر را بدهد. آنها طبل توخالی هستند و باید با اقتدار دربرابر زورگویی های آنها بایستیم و آنها تاوان و هزینه سیاست های تجاوزگرانه خود را بدهند.

بادامچیان در ادامه افزود: امروز که دیگر از برجام چیزی باقی نمانده است، چطور شورای حکام با وقاحت مدعی مطالباتی از ایران است. درحالی که به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده اند.

هشدار به مسئولان دولتی

وی با اشاره به توطئه های آمریکا و اروپا در تداوم تحریم ها گفت: تحریم های آمریکا به بازی مسخره ای رسیده است. آنها خشاب فشنگ تحریم ها را تا آخر چکانده اند. اکنون نوبت ماست که با اقدامات مدبرانه راه خود را با قاطعیت و اراده ادامه دهیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی به مسئولان دولتی هشدار داد مراقب توطئه های آمریکا باشند.

دولت باید سود تولید کشاورزی را تضمین کند

وی در ادامه با اشاره به مشکلات کشاورزان افزود: دولت برای حل مشکلات کشاورزان راه حل های محکم اجرا کند. ایران به اندازه کافی ظرفیت دارد مشکلاتی از این قبیل را حل کند. دولت باید سود تولید کشاورزی را تضمین کند تا کشاورز با خیال آسوده به کار خویش بپردازد و سیاستگذاری کند که سود تولید در سال جهش تولید برای تولیدکنندگان بالا رود.

قهرمان مبارزه شجاعانه با نفاق و لیبرالیسم

بادامچیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته قوه قضائیه اظهار داشت: یاد شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای امام (ره) به‌ویژه شهدای عضو مؤتلفه را در حادثه فجیع انفجار هفتم تیر گرامی می داریم. شهید بهشتی بنیانگذار قوه قضائیه جمهوری اسلامی است. قانون اساسی با مدیریت ایشان در مجلس خبرگان سامان یافت. او قهرمان مبارزه شجاعانه با نفاق و لیبرالیسم در آغاز انقلاب بود و چون سدی در برابر شرارت آنها ایستاد و این جریان را رسوا کرد.

وی با تجلیل از اقدامات آیت الله رئیسی در مبارزه بی امان با فساد گفت: امروز با اقدامات آیت الله رئیسی، مفسدان و اشرار احساس امنیت نمی‌کنند. ایشان اقتدار دستگاه قضایی را احیاء کرده اند. مفسدان احساس می کنند در هر جایی که باشند، در چنگال عدالت خواهند افتاد.

لزوم تحولات در داخل و خارج قوه قضائیه

بادامچیان درباره مرگ مشکوک قاضی منصوری گفت: باید ابتدا بررسی شود چرا اینترپل به وظایف ذاتی خود عمل نکرده است؟ پیگیری دقیق و کم و کیف پرونده او و ارتباطات وی پرده از این معما برمی دارد. از همه مهم تر یک قاضی جمهوری اسلامی در رومانی چه می کرده است؟ ما از آقای رئیسی تقاضا داریم تحولات در داخل و خارج قوه قضائیه را با قدرت دنبال کنند.

بازتاب بحران عمیق در آمریکا و خشم مردم

وی سپس با اشاره به کتاب جان بولتون و اختلاف او با ترامپ افزود: ترامپ می گوید بولتون یک احمق است. پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز می گوید بولتون خائن است. باید از آنها پرسید چطور یک احمق خائن را به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا برگزیدند تا او اسرار آنها را آشکار کند. این سر و صداها که از آمریکا می شنویم دعوای احمق ها در اتاق حوادث آمریکا نیست، بلکه بازتاب بحران عمیق در آمریکا و خشم مردم از سیاست های سران آمریکاست.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان با گرامیداشت یاد شهید چمران گفت: شهید چمران از یاران باوفای امام (ره) بود و دلیری و شجاعت او در جبهه های نبرد، زبانزد خاص و عام بود. او در عین تخصص علمی، یک عارف و مجاهد فی سبیل الله هم بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول