اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مرگ سالانه 500 هزار نفر به دلیل اعتیاد در جهان

نماینده دفتر مقابله با موادمخدر سازمان ملل متحد با بیان اینکه سالانه نیم میلیون نفر در جهان به دلیل مصرف مواد مخدر، جان خود را از دست می دهند، گفت: ۹۰ درصد تریاک، ۲۶ درصد هروئین و ۴۸ درصد مرفین در سطح جهانی از سوی ایران کشف می‌شود.

مرگ سالانه 500 هزار نفر به دلیل اعتیاد در جهان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، الکساندر فدولوف نماینده دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد  در نشست تخصصی با مسوؤلان و دست اندرکاران مبارزه با موادمخدر گفت: مواد مخدر معضلی پیچیده و برشی از مسایل بهداشتی و اجتماعی در جامعه است و سالانه نیم میلیون نفر در دنیا بر اثر سو مصرف موادمخدر جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: مواد مخدر دارای ابعاد بحرانی است و جامعه بین‌الملل مصمم است که با معضل جهانی مواد مخدر مقابله کند.

نماینده دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد بیان داشت: طبق شعار امسال سازمان ملل در روز جهانی مبارزه با موادمخدر، دانش بیشتر، موجب مراقب بهتر می‌شود و این دفتر تلاش خواهد کرد تا این شعار و اهدافش به خوبی در دنیا منعکس شود.

فدولوف گفت: از موادمخدر به عنوان اختلال مزمن باید پیشگیری شود و دانش کنترل موادمخدر نیز توسعه یابد.

وی بر حل مشکلات زنان، یکپارچگی جامعه جهانی برای پیشگیری از جرم و خشونت، انجام پژوهش‌ها و تحلیل‌ها برای سیاست گذاری و ایجاد همکاری بین‌المللی در امر مبارزه با موادمخدر تاکید کرد و گفت: UNODC مصمم به همکاری تنگاتنگ برای مقابله با چالش های مواد مخدر است.

نماینده دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد افزود: تلاش ایران در کشفیات موادمخدر بسیار قابل توجه است؛ به‌گونه‌ای که در گزارش سال ۲۰۲۰ مدیر اجرایی دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل، ۹۰ درصد تریاک، ۲۶ درصد هروئین و ۴۸ درصد مرفین در سطح جهانی از سوی ایران کشف می‌شود.

فدولوف افزود: تلاش دولت ایران برای مشارکت در چالش جهانی مبارزه با مواد مخدر ستودنی است و UNODC برای ارتقا سطح همکاری‌ها و مباحث مشترک در مواد مخدر با ایران تلاش دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول