اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدار هیأت بلندپایه آمریکایی با رئیس دولت منطقه کردستان عراق

منابع خبری گزارش دادند که یک هیأت بلندپایه آمریکایی با رئیس دولت منطقه کردستان عراق دیدار و در ارتباط با برخی امور رایزنی کرده است.

دیدار هیأت بلندپایه آمریکایی با رئیس دولت منطقه کردستان عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «شفق نیوز»، امروز (سه‌شبنه)، از دیدار هیأت بلندپایه آمریکایی با «مسرور بارزانی» رئیس دولت منطقه کردستان عراق خبر داد.

شفق نیوز گزارش داد که این هیأت را ژنرال «ارنست تایکرت» مسئول بلندپایه امور دفاع و وابسته نظامی سفارت آمریکا در بغداد، ریاست می‌کرد.

طبق این گزارش، در ابتدای این دیدار دو طرف، ضمن تأکید بر اهمیت هماهنگی مشترک میان نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق، آخرین تحولات مربوط به اوضاع عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گفته شفق نیوز، ارنست تایکرت در این دیدار بر «ادامه حمایت‌های آمریکا از نیروهای پیشمرگه» تأکید کرد و در ادامه اقدامات منطقه کردستان عراق در راستای اصلاح بویژه اصلاح وزارت بیشمرگه، مورد تمجید قرار داد.

تایگرت همچنین تأ‌کید کرد: «منطقه کردستان عراق هم‌پیمانی مهم و استراتژیک برای آمریکا در منطقه است».

از سویی دیگر، مسرور بارزانی در این دیدار از وخامت اوضاع امنیتی  آن دسته مناطق کردستان که تحت مدیریت این دولت نیستند، بشدت ابراز نگرانی کرد.

بارزانی همچنین در ادامه این دیدار بر لزوم فعالسازی سازوکار هماهنگی امنیتی مشترک میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه برای بازگرداندن ثبات و امنیت به منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول