اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مواد مخدر اثر مستقیمی بر 20 میلیون نفر از جمعیت کشور دارد

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: مواد مخدر تنها فرد مصرف کننده را درگیر نمی‌کند، بلکه بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را به صورت مستقیم درگیر می‌کند و ناهنجاری‌هایی مانند طلاق و کودک آزاری ناشی از مواد مخدر هستند.

مواد مخدر اثر مستقیمی بر 20 میلیون نفر از جمعیت کشور دارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست تخصصی با مسؤولان و دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر گفت: در منطقه‌ای واقع شدیم که یکی از تولیدکنندگان مواد مخدر دنیا کنار ماست و با حضور نیروهای غربی در افغانستان، تولید مواد مخدر آن کشور به بیش از ۹ هزار تن رسیده است.

وی افزود: در بخش قضایی و انتظامی سه وظیفه مهم «معتادان متجاهر»، «خرده فروشان» و «ضربه به بنیان‌های قاچاقچیان» وجود دارد که خلل در این حوزه‌ها، روند مبارزه مواد مخدر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: بنابر قانون، مدت نگهداری معتادان سه ماه است؛ در حالی که هیچ معتادی در طول این مدت به شرایط عادی و جامعه باز نمی‌گردد؛ لذا این قانون باید به دو سال تغییر یابد.

عمرانی ادامه داد: مواد مخدر تنها فرد مصرف کننده را درگیر نمی‌کند بلکه بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را به صورت مستقیم درگیر می‌کند و ناهنجاری‌هایی مانند طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری و بسیاری موارد دیگر ناشی از مواد مخدر هستند؛ پس اگر مصرف مواد مخدر کنترل شود، مسائل و آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد.

وی اظهار امیدواری کرد که مجلس جدید اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشد؛ چرا که این آتشی است که اگر فراگیر شود دامن همه را می‌گیرد.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: قانون باید پویا باشد؛ همانطور که جرایم پویا هستند؛ پس اگر قانون حامی نباشد به منزله بدون سلاح رفتن رزمنده به جنگ با دشمن است.

عمرانی گفت: اگر علاوه بر مسؤولان، مردم و خانواده‌ها در این عرصه، مشارکت نکنند، این مبارزه به لحاظ ساختاری موفق نخواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول