اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

پروژه‌های صنعتی و دکتری دانشگاه‌ها قابلیت برگزار شدن به صورت مجازی را ندارند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: در حال تصمیم‌گیری برای برگزاری کلاس‌ها به صورت الکترونیکی یا حضوری هستیم نیاز است در پروژه‌های صنعتی یا دکتری، دانشجویان در آزمایشگاه‌‌ها حضور داشته باشند چرا که قابلیت برگزار شدن به صورت مجازی برای آنها وجود ندارد.

پروژه‌های صنعتی و دکتری دانشگاه‌ها قابلیت  برگزار شدن به صورت مجازی  را ندارند

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره برگزاری ترم آینده این دانشگاه، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم ولی فعلاً برنامه‌ای برای این امر مصوب نکرده‌ایم. 

* استفاده از تجربیات برای برگزاری کلاس‌های ترم آینده 

وی افزود: سناریوهای مختلفی را در نظر داریم که در حال بررسی است. باید تلاش کنیم تا از تجربیات این ترم برای ترم‌های آینده استفاده کنیم. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: شرایط در ترم اول مقداری سخت بود و همه دنیا از پدیدار شدن ویروس کرونا غافلگیر شدند. در حال تصمیم‌گیری برای برگزاری کلاس‌ها به صورت الکترونیکی یا حضوری هستیم؛ به طوری که  در همه مقاطع نمی‌توان کلاس‌ها را به صورت الکترونیکی برگزار کرد؛ نیاز است در پروژه‌های صنعتی یا دکتری دانشجویان در آزمایشگاه‌‌ها حضور داشته باشند و قابلیت برگزار شدن به صورت مجازی وجود ندارد. 

* ارتقاء خوابگاه‌ها به رتبه ۵ طبق استانداردها

معتمدی به بحث خوابگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی یکسری خوابگاه جدید را شروع کرده‌ایم که به مهرماه نمی‌رسد و خوابگاه جدیدی هم برای افتتاح نداریم. دو خوابگاه داریم که رتبه ۴ است و در تلاش هستیم در تابستان به رتبه ۵ ارتقاء پیدا کند تا هم ظرفیت بیشتر شود و هم خوابگاه‌ها از استاندارد بهتری برخوردار شوند. 

وی افزود: قطعاً با وضعیتی که وجود دارد نمی‌توانیم خوابگاه‌‌ها را به حالت قبل برگردانیم. در حال برنامه‌ریزی هستیم تا اولویت با دانشجویان در حال  فارغ‌التحصیلی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی یا دانشجویانی که پروژه دارند، باشد. در هر صورت پیگیر این مساله هستیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت دانشگاه به روال عادی بازگردد و دانشجویان به صورت یک یا دو نفره در اتاق‌های بزرگ حضور داشته باشند. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه‌ها فقط یک کلاس نیستند و فعالیت‌های دیگری دارند و قطعا باید یک برنامه‌ریزی مشخص و منسجمی صورت گیرد که کارها مختل نشود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول