اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعزام «30 فروند اف-16» آمریکا به لهستان و آلمان برای حمایت از ناتو

منابع مطلع از استقرار قریب الوقوع 30 فروند جنگنده «اف-16» آمریکا به آلمان و لهستان برای پشتیبانی از نظامیان ایالات متحده در قاره اروپا و حمایت از متحدان واشنگتن خبر دادند.

اعزام «30 فروند اف-16»  آمریکا به لهستان و آلمان برای حمایت از ناتو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا در ادامه تقویت حضور نظامی خود در اروپا  و تقابل با روسیه، قصد دارد علاوه بر استقرار 2 هزار نظامی در لهستان، 30 فروند جنگنده «اف-16» خود را به آلمان و لهستان اعزام کند.

 به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» علاوه بر این تعداد جنگنده اف-16،  آمریکا قصد دارد پنج فروند هواپیمای «سی-130 هرکولس» دست دوم خود را به لهستان اعزام کند. منابع مطلع حدس می‌زنند که این تعداد اف-16 از پایگاه هوایی «اسپانگداهلم»  در آلمان به لهستان اعزام شوند. لهستان قصد دارد همچنین تعدادی بالگرد رزمی «آپاچی» و «بل» از آمریکا خریداری کند.

 این تحرکات در حالی صورت می‌گرد که فردا چهارشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با همتای لهستانی  خود در واشنگتن دیدار می‌کند. وزارت خارجه روسیه اخیرا به آمریکا هشدار داده انتقال نظامیان این کشور از آلمان به لهستان روابط بین مسکو و ناتو را بغرنج‌تر می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  در نشستی درباره خروج نیروهای آمریکایی از آلمان گفت که کشورهای اروپایی در پرداخت‌های خود به ناتو مرتکب تخلف شده‌اند و در صورتی که آلمان هزینه‌های ناتو را پوشش ندهد تعداد نظامیان آمریکایی در این کشور تا ۲۵ هزار نفر کاهش می‌یابند.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «اگر آنها پرداخت نکنند چرا ما باید کاری را انجام دهیم که در حال انجام آن هستیم؟»

نیروی هوایی آمریکا در اروپا اخیرا اعلام کرده برای تقویت عملیات جاسوسی ناتو علیه ارتش روسیه در منطقه بالتیک برای نخستین بار شماری از پهپاهای خود را به استونی اعزام خواهد کرد.

نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا با اعلام این خبر افزود که پهپادهای ام کیو-9 ریپر مستقر در پایگاه هوایی «میروسلاویچ» در  شمال غربی لهستان به استونی اعزام می‌شوند. این جابجایی نیروهای ناتو را در عملیات جاسوسی در منطقه بالتیک، بخشی که ارتش روسیه حضور فعالی دارد تقویت می‌کند.

 نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا به دلایل امنیتی از ذکر شمار پهپادها و نیروهای اعزامی به استونی خودداری کرده است. این پهپادها از سال 2018 در لهستان بودند و البته برای مدتی نیز با پرواز از لهستان در رومانی ماموریت‌هایی انجام دادند. نیروی هوایی آمریکا در اروپا اعزام این پهپادها به استونی را «موقتی» عنوان کرده است. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول