اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آغاز مجدد ثبت نام کاندیداهای انتخابات خانه مطبوعات استان ایلام

مدیر خانه مطبوعات استان ایلام از آغاز ثبت نام کاندیدای خانه مطبوعات هم زمان با پنج استان کشور خبر داد.

آغاز مجدد ثبت نام کاندیداهای انتخابات خانه مطبوعات استان ایلام

حجت نوروزی مدیر خانه مطبوعات استان ایلام، عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: با توجه به اینکه انتخابات خانه مطبوعات استان که قرار بود در بیست و هفتم خردادماه و هم زمان با سیزده استان دیگر برگزار شود؛ به دلیل عدم حد نصاب نامزدهای انتخابات لغو شد، فراخوان جدید این انتخابات برای بیست و پنجم تیرماه اعلام می‌شود.

وی افزود: انتخابات استان ایلام هم زمان با پنج استان دیگر کشور انجام و رای‌گیری نیز به صورت الکترونیکی و از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ همین روز برگزار می‌شود و اعضای خانه مطبوعات استان می‌توانند از طریق پنل کاربری خود هفت نفر اعضای هیئت مدیره و دو بازرس را از بین کاندیداها انتخاب کنند.

رئیس خانه مطبوعات استان ایلام، در مورد شرایط عضویت در هیئت مدیره و نیز بازرسان خانه مطبوعات، گفت: براساس ماده ۴۴ اساسنامه خانه مطبوعات، داشتن حداقل ۲۵ سال سن، ارائه گواهی عدم سو پیشینه و داشتن پنج سال سابقه فعالیت مطبوعاتی با تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از شرایط عضویت در هیئت مدیره خانه مطبوعات است.

ده روز کاری زمان اعلام نامزدی کاندیداهای این انتخابات

حجت نوروزی در مورد زمان اعلام نامزدی کاندیداهای این انتخابات را ده روز کاری اعلام کرد و گفت: کاندیداهای انتخابات می‌توانند از یازدهم تا بیست و دوم تیرماه با مراجعه به سایت خانه مطبوعات به نشانی www.khanehmatbooat.ir و ورود به پنل کاربری خود، به عنوان کاندیدای این انتخابات ثبت نام کنند و بررسی شرایط و اعلام نتیجه قبول یا رد صلاحیت نیز به فاصله 48 ساعت به انتخابات اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: رسیدگی به اعتراضات نیز تا 23 تیرماه ادامه خواهد داشت و اسامی نهایی نامزدها در 24 تیرماه از طریق سایت خانه مطبوعات استان ایلام به صورت رسمی اعلام خواهد شد و لازم به ذکر است که بررسی تایید صلاحیت‌ها برعهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود.

نوروزی تصریح کرد: امکان انصراف از نامزدی در انتخابات نیز تا 23 تیرماه میسر خواهد بود و همچنین بررسی درخواست‌های عضویت در مجمع عمومی خانه مطبوعات در 20 تیرماه متوقف خواهد شد و هیچ درخواستی برای عضویت در مجمع عمومی، پس از این تاریخ بررسی نخواهد شد.

مدیر خانه مطبوعات استان در مورد ترکیب هیئت مدیره هم، گفت: طبق اساسنامه خانه مطبوعات، دو نفر از مدیران مسوول و یا صاحبان امتیاز نشریات چاپی یا الکترونیک، سه نفر از روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های استان،  یک نفر از مسوولان نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسری و یک نفر از مسوولان نمایندگی خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری سراسری اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات را تشکیل می‌دهند.

23 تیر ماه زمان اعلام شمار فعالان رسانه‌ای

وی افزود: زمان اعلام شمار فعالان رسانه‌ای استان که می‌توانند با مراجعه به سایت خانه مطبوعات و ورود به پنل کاربری خود در این انتخابات شرکت کنند را 23 تیرماه اعلام کرد.

نوروزی با بیان اینکه اعضا برای شرکت در انتخابات باید از طریق پنل کاربری خود اقدام کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام مراحل این انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و ممکن است برخی از اعضا، نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود به سامانه فراموش کرده باشند لازم است تا قبل از ورود به روند انتخابات نسبت به رفع مشکل و اقدام تا بتوانند از حق خود برای شرکت در انتخابات استفاده کنند.

مدیر خانه مطبوعات استان با تاکید بر ثبت نام کاندیداها طبق اساسنامه خانه مطبوعات، گفت: از تمام کسانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات را دارند درخواست می‌شود که به دقت اساسنامه خانه مطبوعات را مطالعه و اگر حائز شرایط لازم برای ورود به هیئت مدیره بودند به عنوان نامزد انتخابات ثبت نام کنند تا شاهد اتفاقاتی که در مرحله قبل رخ داد، نباشیم.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول