اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پایان 11 سال بلاتکلیفی کوچ روستائیان در کاسه سد نرماب/ چرخش تصمیم‌گیری به نفع 192 خانوار روستایی

بالاخره کابوس 11 سال بلاتکلیفی کوچ روستائیان «جنگلده بالا» از توابع شهرستان مینودشت پایان یافت و با وعده مسوولان استان گلستان قرار است اهالی این روستا تا پایان امسال در 200 واحد مسکونی جدید، زندگی جدیدی را آغاز کنند.

پایان 11 سال بلاتکلیفی کوچ روستائیان در کاسه سد نرماب/ چرخش تصمیم‌گیری به نفع 192 خانوار روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، روستای «جنگلده بالا» یکی از روستاهای واقع در کاسه سد نرماب است که به دلیل عملیات آبگیری سد نیازمند جابجایی است تاکنون به دلیل مشکلات به وجود آمده، عملیات جابجایی این روستا میسر نشده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان طرح جابجایی روستای «جنگلده بالا» به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان واگذار شد.

یکی از اهالی روستای «جنگلده بالا» در این باره می‌گوید : مردم این روستا از سال 1388 تاکنون که حدود 11 سال می‌گذرد هیچ‌گونه تسهیلات و امکاناتی برایشان فراهم نشده است و از 11 سال گذشته که زمزمه عملیات اجرایی پروژه سدسازی در منطقه «چهل‌چای» مینودشت دهان به دهان چرخید و کلنگ پروژه به زمین خورد مسوولان گفتند این روستا در زمره طرح کوچ  قرار دارد و هیچ تسهیلات و امکاناتی به آن تعلق نمی‌گیرد و مردم اجازه ساخت و ساز و گسترش کار در این منطقه را ندارند.

این مرد روستایی ادامه داد: مردم روستای «جنگلده» خواسته زیادی از مسوولان نداشتند انتظارشان فقط داشتن سقفی بالای سر بود و اینکه مکان اسکان جدید را با ارائه امکانات و تسهیلات برای روستائیان فراهم کنند که خوشبختانه گره این مشکل بعد از 11 سال بلاتکلیفی باز شد.

*چرخش تصمیم‌گیری به نفع 192 خانوار روستای «جنگلده»

سرپرست آب منطقه‌ای استان گلستان در خصوص جابجایی اهالی روستای «جنگلده بالا» و احداث 200 واحد مسکونی جدید برای مردم این منطقه گفت: با هماهنگی استانداری، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، سازمان امور اقتصادی و دارایی مقرر شد که احداث 200 واحد مسکونی روستائیان «جنگلده بالا»  به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان واگذار شود.

سیدمحسن حسینی ابراز کرد: عملیات جابجایی و احداث واحدهای مسکونی جدید به سرعت آغاز خواهد شد و انتظار ما از اهالی روستای «جنگلده بالا» این است که اجازه دهند عملیات ترفیع جناح چپ سد را آغاز کنیم.

وی با اشاره به خریداری زمین 14.5 هکتاری محل اسکان روستائیان «جنگلده بالا» در سایت جدید گفت: منابع مالی اجرای پروژه تامین شده است و 192 خانوار تا پایان امسال در واحدهای مسکونی جدید زندگی خود را از سر خواهند گرفت در این سایت امکاناتی نظیر خانه بهداشت، مسجد، بوستان، کتابخانه و فضای ورزشی تعبیه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه سد نرماب آب شرب 550 هزار نفر از مردم شرق گلستان را تامین می‌کند از دیگر مزایای اجرای این پروژه را آبیاری 18 هزار هکتار از اراضی پایاب سد برشمرد.

* 200 واحد مسکونی روستائیان جنگلده با 700 میلیارد ریال ساخته می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان نیز با اشاره به اینکه تا پایان عملیات احداث واحدهای مسکونی در کنار مردم هستیم، گفت: در راستای آماده‌سازی سایت، ساخت مسکن و فضای عمومی که نیازمند سایت جدید است ان‌شاءالله کار را با قدرت انجام خواهیم داد، اعتبار مورد نیاز اجرای این سایت 700 میلیارد ریال است.

سیدمحمد حسینی به اهالی روستای «جنگلده بالا» قول داد تا پایان امسال همه واحدهای مسکونی را بر اساس ذائقه مردم تحویل دهند تا تلخی مشکل چند ساله با سکونت در واحدهای جدید به شیرین‌کامی تبدیل شود.

*تحویل 200 واحد مسکونی قبل از اسفند 99 درصورت تامین اعتبار

استاندار گلستان نیز با بیان اینکه سد نرماب جزو پروژه‌های بزرگ در کشور است، ابراز کرد: استان گلستان به اجرای این پروژه نیاز دارد چراکه آثار خوبی در پی خواهد داشت به طوری که بیش از 500 هزار نفر از مردم شرق استان معادل یک چهارم مردم از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

هادی حق‌شناس با بیان اینکه آب موردنیاز نزدیک به 18 هزار هکتار از اراضی پایاب سد تامین می‌شود، افزود: در دل این سد دو نیروگاه برق آبی هر کدام به ظرفیت 3.5 مگاوات برق تولید خواهد کرد، این پروژه در حد خودش بی‌نظیر است.

به گفته وی؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان سال گذشته و امسال 11 هزار واحد مسکونی ساخته است و یقین دارم اگر 70 میلیارد تومان منابع مورد نیاز برای ساخت واحدها تامین شود مرحله احداث و بهره‌برداری 200 واحد مسکونی زودتر از اسفندماه به اتمام برسد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول