اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سرمایه‌های ملی عادلانه در استان‌ها توزیع نمی‌شوند

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی عادلانه صورت نمی‌گیرد.

سرمایه‌های ملی عادلانه در استان‌ها توزیع نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از باغملک، عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در صحن مجلس اظهار کرد: مقوله امنیت بخصوص امنیت داخلی یکی از اصلی‌ترین نیازهای یک جامعه است و هر کجا امنیت نباشد هیچ سرمایه‌گذاری هم صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: در تیرماه سال ۹۴ به دلیل عدم جلوگیری از یک درگیری کوچک که میان دو همسایه یک روستا در نزدیکی‌های رامهرمز و باغملک رخداد داده بود، چهار هزار خانواده به این نزاع وارد شدند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: این درگیری تاکنون ۱۸ کشته، ۲۰۰ نفر مجروح و ده‌ها میلیارد تومان خسارت مالی برجای گذاشته است و به دنبال درگیری پیش آمده اقتصاد و کشاورزی این منطقه از بین رفته است، همچنین سایر طوایف همجوار نیز از صدمات این نزاع بی‌بهره نمانده‌اند.

وی تصریح کرد: درگیری میان دو طایفه همچنان ادامه دارد، گرچه عملاً آثاری از آن مشاهده نمی‌شود اما به دلیل خاتمه نیافتن آن همانند آتش زیر خاکستر برای ادامه جنگ و درگیری خواهد بود.

عبدالله ایزدپناه ادامه داد: عدم توقف درگیری ناشی از کوتاهی برخی از مسئولین است و از وزیر کشور برای جدی گرفتن موضوع و حضور در منطقه دعوت می‌کنیم.

وی اذعان کرد: با استناد به اصل ۴۸ قانون اساسی نباید در بهره‌برداری از منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی در سطح استان‌ها و توزیع فعالیت‌های اقتصادی میان استان‌ها و مناطق مختلف کشور تبعیضی در کار باشد.

ایزدپناه گفت: روستاهای بخش ایذه و باغ‌ملک از ابتدایی‌ترین خدمات بی‌بهره هستند چراکه توزیع اعتبارات عادلانه صورت نمی‌گیرد و جای پیگیری این مسئله از سوی وزارت کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول