اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

توسعه جهاد دانشگاهی در گنبدکاووس با محوریت اشتغال/ نگاه انقلابی و جهادی گره‌گشای وضعیت گلستان

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به توسعه مرکز این نهاد در گنبدکاووس، گفت: افزایش و توسعه بخش‌های فرهنگی و پژوهشی با محوریت اشتغال در دستور کار ماست.

توسعه جهاد دانشگاهی در گنبدکاووس با محوریت اشتغال/ نگاه انقلابی و جهادی گره‌گشای وضعیت گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد برآمده از بطن انقلاب اسلامی که یکی دیگر از ابتکارات و ابداعات انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب اسلامی است در سالهای متمادی به عنوان یک تکیه‌گاه بزرگ برای نظام، میهن و انقلاب اسلامی به شمار رفته و همواره در مواقع حساس با گره‌گشایی‌های علمی و تحقیقاتی خود توانسته کاستی‌ها و عقب ماندگی‌ها را در سطوح مختلف کشور جبران کند.

راه‌اندازی و ایجاد مراکز تحقیقاتی و علمی بسیاری از جمله «پژوهشگاه رویان» توانسته این نهاد انقلابی را در صدر خدمت‌رسانی علمی و پیش‌برنده در مسیر اهداف انقلاب اسلامی قرار داده و به تناسب ظرفیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در استان‌های مختلف راه‌اندازی و توسعه این نهاد را نیز به مرور شاهد باشیم.

جهاد دانشگاهی در استان گلستان بیش از یک دهه است که راه‌اندازی شده و به نسبت عمر و توان خود در برهه‌های مختلف با فراز و نشیب‌های مختلف توانسته در بسیاری از مواقع گره‌گشا باشد و امروز با یک ساختار منسجم در مرکز استان گلستان و یک مرکز آموزش در گنبدکاووس در حال نقش‌آفرینی مثبت در حوزه‌های مختلف است.

پس از آن که در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری شاهد تغییر در راس این نهاد در استان گلستان بودیم، توسعه این نهاد در شرق استان گلستان و خروج این مرکز از یک فضای صرفا آموزشی و ایجاد واحدهای فرهنگی و پژوهشی در دستور کار این نهاد قرار گرفت و امروز با تصمیم سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان شاهد تغییر در مدیریت مرکز جهاد دانشگاهی شهرستان گنبدکاووس و معرفی مدیر جدید این نهاد بودیم که به همین منظور جلسه‌ای با هدف تقدیر از حمایت‌های فرماندار گنبدکاووس از جهاد دانشگاهی و تکریم و معارفه روسای سابق و جدید این نهاد در دفتر فرماندار گنبدکاووس برگزار شد.

* اطاعت از رهبری و حمایت از دولت شعار ماست/ برای حل مشکلات مردم در کنار دولت هستیم

رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان در این دیدار صمیمانه ابتدا با اشاره به اینکه فرماندار گنبدکاووس در سال‌های ابتدای تشکیل جهاد سازندگی در این نهاد مقدس مشغول به خدمت بوده است، اظهار کرد: اینکه نماینده عالی دولت در یک شهرستان با نگاه جهادی و روحیه برآمده از این نگاه آشنا بوده و اقدامات خود را بر این مبنا برنامه‌ریزی می‌کند یک امیدواری بزرگ برای مجموعه ما به شمار می‌رود.

سید عزیز موسوی با بیان اینکه شعار جهاد دانشگاهی اطاعت از رهبری و حمایت از دولت‌هاست، افزود: ما همواره خود را در کنار دولت دیده‌ایم و آماده‌ایم برای حل مشکلات مردم در هر زمینه‌ای از تمام ظرفیت‌هایی که به برکت انقلاب در اختیار ما قرار داده شده است، بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه در سطح کشور شاهد توفیقات بسیار چشمگیر جهاد دانشگاهی در عرصه‌های موشکی، پزشکی، فناوری نانو، نفت، شیمی نوین، بانک خون بند ناف و ... هستیم، خاطرنشان کرد: در سطح کشور امروز جهاد دانشگاهی بالغ بر 29 پژوهشکده فعال و تاثیرگذار را داراست که در خدمت مردم و انقلاب اسلامی در حال فعالیت هستند.

* دهکده گیاهان دارویی استان گلستان در گالیکش یک مرکز موفق و آینده‌دار برای استان تبدیل شد

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه مبتنی بر ظرفیت‌های استان گلستان در حوزه پژوهشی اقدامات بسیاری را در راستای اهداف مرکز «ستفا»، «ایسپا» و معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی صورت داده‌ایم، اضافه کرد: امروز دهکده گیاهان دارویی استان گلستان واقع در مجاورت روستای «بش اویلی» شهرستان گالیکش به یک مرکز موفق و البته آینده‌دار برای استان تبدیل شده است.

* توسعه بخش‌های فرهنگی و پژوهشی در گنبدکاووس/ فرهنگ زیرساخت توسعه اقتصادی است

موسوی با بیان اینکه مرکز جهاد دانشگاهی در شهرستان گنبدکاووس قریب به یک دهه است که فعالیت‌های خود را با محوریت آموزش‌های کوتاه‌مدت تخصصی علمی و مهارتی آغاز کرده است، گفت: با توجه به اینکه مرکز گنبدکاووس به عنوان معین شرق استان گلستان باید جامع و پوشش دهنده همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شرق استان گلستان باشد تصمیم گرفتیم تا نسبت به توسعه این مرکز و تزریق نگاهی نو به مرکز جهاد دانشگاهی گنبدکاووس اقدام کنیم.

وی با اشاره به کسب عنوان فرماندار برتر اقتصادی توسط فرماندار گنبدکاووس، تصریح کرد: شما که نگاهی اقتصادی و توسعه‌ای دارید می‌دانید که فرهنگ زیرساخت توسعه و اقتصاد بوده و با فرهنگ‌سازی اقتصادی مبتنی بر نگاهی علمی و پژوهشی است که می‌توان به توفیقات مهم اقتصادی دست یافت.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان با تقدیر از زحمات مدیر سابق مرکز جهاد دانشگاهی گنبدکاووس و آرزوی موفقیت برای مدیر جدید این واحد، اضافه کرد: از امروز واحد فرهنگی، پرورشی و اشتغال را نیز در مرکز گنبدکاووس با تزریق نیروی جدید و نگاهی نو به این مرکز اضافه می‌کنیم تا با تمام توان برای توسعه منطقه شرق استان آستین همت را بالا بزنند.

موسوی با تاکید بر اینکه به دنبال تحول‌آفرینی در شرق استان گلستان به همت جهاد دانشگاهی و حمایت فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستیم، ادامه داد: انتظار داریم ادارات و نهادها این نهاد انقلابی را از خود دانسته و با آغوش باز از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی آن نیز بهره کافی را ببرند.

* جهاد دانشگاهی در تراز جایگاه گنبدکاووس پویا باشد/ جهاد دانشگاهی باید پیشران باشد

فرماندار شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست ضمن ابراز علاقه به مجموعه جهاد دانشگاهی بر ظرفیت‌های بالای این نهاد برای گره‌گشایی در امور تاکید کرد و افزود: گنبدکاووس دو سمن شهر بزرگ استان گلستان از حیث جمعیت و به گواه تمامی کارشناسان در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، علمی و سرمایه‌گذاری تاثیرگذارترین شهرستان استان گلستان است.

عبدالقدیر کریمی با اشاره به اینکه در سال‌های 1397 و 1398 میزان جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و جذب اعتبارات دولتی در گنبدکاووس از مجموع 13 شهرستان دیگر استان گلستان بیشتر بوده است، تاکید کرد: انتظار ما این است که جهاد دانشگاهی نیز در فعالیت‌های خود با توجه به این جایگاه در تراز شهرستان گنبدکاووس در این منطقه فعالیت کند.

وی با بیان اینکه ما خواهان جهاد دانشگاهی ایستا و غیرمتحرک که خود را در حاشیه ادارات و فعالیت‌های دیگران پنهان کند نیستیم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در شهرستان گنبدکاووس باید پیشران، توسعه‌بخش، فعال و پویا باشد و با حضور مستمر در صحنه‌های مختلف خود را در مسیر حل مشکلات مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان قرار دهد.

* با تمام وجود در کنار جهاد دانشگاهی هستم/ از ظرفیت‌های مردمی غافل نشوید

فرماندار شهرستان گنبدکاووس خود را یکی از اعضای جهاد دانشگاهی و همواره در کنار خادمان مردم در این نهاد دانست و گفت: از امروز و با رویت نگاه باز و تعامل‌گرای مدیریت استانی این نهاد تردیدی نداشته باشید که به شکل شایسته‌تری در کنار شما خواهم بود و از هر کمکی در حوزه‌های مختلف اعتباری و لجستیکی برای کمک به شما دریغ نخواهم کرد.

کریمی با تاکید بر انتظار بالای مردم در گنبدکاووس از مدیران متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی گنبدکاووس از جمله سمن‌ها و پویش‌ها که در سیل و کرونا خود را به شایستگی به تمام استان و کشور ثابت کردند در دستور کار جهاد دانشگاهی نیز باشد.

وی با تقدیر از «تقی بائی» مدیر سابق جهاد دانشگاهی شهرستان گنبدکاووس برای «علی‌اکبر تیموری» به عنوان مدیریت جدید این مرکز آرزوی موفقیت کرد و ادامه داد: حضور مستمر در جلسات شورای اداری، کارگروه‌های مرتبط از جمله اشتغال، کمیسیون دانشجویی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و هر جایی که بتوان از ظرفیت علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی جهاد دانشگاهی بهره برد از جمله انتظارات ما از مدیر جدید این نهاد در گنبدکاووس است.

گفتنی است در پایان این نشست لوح تبریک و هدیه‌ای نیز از سوی رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان به پاس کسب عنوان فرماندار اقتصادی برتر کشور توسط فرماندار گنبدکاووس به «عبدالقدیر کریمی» اهدا شد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول