اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

چند درصد تماس های تلفنی اورژانس اجتماعی نیازمند مداخلات مددکاری است

سرپرست اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال گذشته، از ۹/۶درصد از تماس های تلفنی با اورژانس 123، بیش از هشت درصد موارد با راهنمایی و مشاوره رفع شده است، افزود: تنها یک درصد از تماس ها نیازمند مداخلات مددکاری و روانشناسی بوده است.

چند درصد تماس های تلفنی اورژانس اجتماعی نیازمند مداخلات مددکاری  است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف به همراه جمعی از معاونان و دادیاران  دادگستری استان به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت فاطمه معصومه و روز دختر در بازدید از خانه های سلامت و امن زنان و مرکز ندای مهر روزانه  ضمن تبریک روز دختر به دختران حاضر در این مراکز، در جریان روند پرونده های دختران قرار گرفت.

سازمان بهزیستی همراه همیشگی اقشار آسیب دیده 

صحاف در جریان بازدید از این مراکز خاطرنشان کرد: دختران عزیزی که چه به صورت موقت و چه دائم به این مراکز سپرده می شوند، به هر حال با مشکلاتی در زندگی مواجه بوده و هستند که با صلاحدید دادگستری در این خانه ها ساکن شده اند. 

وی با بیان اینکه در سال ۹۸، از ۹/۶درصد از تماس های تلفنی با اورژانس 123، بیش از هشت درصد موارد با راهنمایی و مشاوره رفع شده است، افزود: تنها یک درصد از تماس ها نیازمند مداخلات مددکاری و روانشناسی بوده است. 

صحاف ادامه داد: بعد از پذیرش پرونده ها و بررسی وضعیت خانواده ها در نهایت دادگستری نسبت به معرفی افراد به بهزیستی جهت انجام اقدامات اساسی روانشناختی و مددکاری اقدام می کند. 

وی افزود:  17 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر استان با بیش از ۱۵۰ نفر پرسنل در حال فعالیت است.

صحاف تاکید کرد: سازمان بهزیستی همواره در کنار اقشار آسیب دیده جامعه بوده و  انجام مداخلات مددکاری را قبل از مداخلات انتظامی مورد توجه قرار می دهد.

وی ادامه داد: توانمند سازی مددجویان  به استقلال مالی مددجویان کمک می کند و در برنامه های بهزیستی جایگاه ویژه ای دارد.

صحاف، ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که دیگر هیچ پذیریشی در خانه های امن نداشته باشیم. 


ضرورت مهارت آموزی به زنان و دختران آسیب دیده

دادیار شعبه سرپرستی دادسرای تبریز و مدیر حمایت از زنان و کودکان دادگستری استان نیز در بازدید از خانه های امن گفت: خوشبختانه شاهد ایجاد فضای سالم و امن برای دختران و زنان آسیب دیده در این مراکز هستیم. 

خانم ماهیان  با بیان اینکه وی در سِمت مدیریت حمایت از حقوق زنان و کودکان آسیب دیده نیز فعالیت دارد، از زحمات مدیر مرکز ندای مهر در ایجاد کارگاه های مهارت آموزی در چند مرکز قدردانی کرد.

وی  با تشکر از روحیه کاری مددکاران  در استان، ابراز امیدواری کرد که روند مهارت آموزی به زنان و دختران آسیب دیده تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول