اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خرید بیش از 90 هزار تن گندم در استان تهران/ رشد سه برابری خرید کلزا نسبت به سال گذشته

رئیس اداره غله و سیلو خدمات بازرگانی استان تهران گفت: بیش از ۹۰ هزار تن گندم تا امروز خریداری شده که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد داشته‌ است.

خرید بیش از 90 هزار تن گندم در استان تهران/ رشد سه برابری خرید کلزا نسبت به سال گذشته

عباس ارشدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی که در سطح استان شده و فراخوانی که برای خرید گندم ظرف چند ماه گذشته صورت گرفته بود، مراکزی رای تولید دانه‌های روغنی و کلزا که تقریباً ۱۱مرکز خرید گندم در استان بوده که 5 مراکز خرید در منطقه جنوب استان که یکی از آن‌ها سیلوی ورامین است که مبادرت به خرید گندم، کلزا و دانه‌های روغنی می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر تا به امروز تقریباً ۹۰هزار تن گندم خریداری شده که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است و نسبت به مدت مشابه بین ۲۰ تا ۳۰درصد با افزایش خرید گندم روبه‌رو بوده‌ایم.

رئیس اداره غله و سیلو و خدمت بازرگانی استان تهران اضافه کرد: تقریباً ۲هزار و ۵۴۰ تن نیز کلزا خریداری شده که نسبت به سال گذشته یک رشد ۳ برابری داشته که یک رکورد بسیار قابل توجهی در سال جاری است.

ارشدی بیان کرد: کیفیت و نوع گندم و کلزا می‌توانیم بگوئیم بهترین‌ها است چرا که از نظر آفت و سن زدگی گندم در همان رِنج‌هایی که تعیین شده قرار داشته و از لحاظ کیفیت دانه گندم و کلزا بسیار ایده آل و رطوبت خوبی دارد.

وی تأکید کرد: سال بسیار خوبی برای مجموعه ما بوده که هم مبادرت به خرید گندم و کلزا کرده‌ایم و جا دارد از کشاورزان عزیزی که زحمت می‌کشند و تلاش سالیانه خودشان را به بار نشانده‌اند و نتیجه را به ما اعلام کردند تقدیرکنیم.

رئیس اداره غله و سیلو و خدمت بازرگانی استان تهران یادآور شد: تقریباً قسمتی از وجوهات مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و تمام تلاش خودمان را به کار خواهیم گرفت که در طول روزهای آینده باز هم یک رقم قابل توجهی به کشاورزان عزیزمان پرداخت کنیم.

ارشدی عنوان کرد: در منطقه جنوب شرق استان تهران تقریباً بین ۷۰ تا ۸۰درصد گندم‌ها خریداری شده و در حال حاضر حدود ۲هزار تن گندم را جابه‌جا کرده و به کارخانه‌های خریدار تحویل داده‌ایم و گندم در پنج مرکزی که تعیین شده نگهداری می‌شود تا بتوانیم در طول سال از موجودی خود استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال گندم‌های استان تهران از لحاظ واردات و چه از نظر داخلی بر اساس مؤلفه‌ها و شاخصه‌ها بهترین نوع گندم کشور است و کیفیت‌های بسیار خوبی دارد.

این مسوول گفت: گندم برداشت شده استان تهران بسیار ایده آل بوده و قطعاً گندم خیلی خوبی را تحویل کارخانجات آرد می‌دهیم تا آرد خیلی خوبی را تحویل نانوایان بدهند.

ارشدی ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود در منطقه جنوب شرق استان تهران تا ۲۰هزار تن گندم دیگر خریداری شود چون وزارت جهاد کشاورزی در کل استان تهران ۲۵۰ هزار تن پیش‌‌بینی کرده بود و بر این اساس بالغ بر ۱۵۰هزار تن گندم خریداری خواهد شد.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های میدانی که انجام می‌دهیم آفت سِن زدگی زیر نیم درصد است یعنی یک رقم بسیار قابل توجه و قابل قبولی است.

رئیس اداره غله و سیلو و خدمت بازرگانی استان تهران در پایان گفت: باید تلاش مضاعف کنیم که بتوانیم آن مایحتاج اولیه مردم را در بهترین وجه ممکن با توجه به شرایط خاصی که ایجاد شده تهیه کنیم تا خدشه‌ای در این مورد ایجاد نشود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول