اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برخی آمار امیدوار کننده از دادگستری کهگیلویه و بویراحمد/برخورد با پلاک قرمزها و بدحجابان

در نشست خبری رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و همکاران وی در این دستگاه به مناسبت هفته قوه قضاییه با خبرنگاران موضوعات مختلفی مطرح شد که برخی آمار امیدوار کننده ارائه گردید.

برخی آمار امیدوار کننده از دادگستری کهگیلویه و بویراحمد/برخورد با پلاک قرمزها و بدحجابان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج در نشست خبری رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و همکاران وی در این دستگاه به مناسبت هفته قوه قضاییه با خبرنگاران موضوعات مختلفی مطرح شد که مهم‌ترین عناوین آن به این شرح است.

حسنی معاون پیشگیری دادگستری کل استان گفت: در یک سال گذشته کار خوبی که انجام گرفت ایجاد گروه در فضای مجازی به همراه خبرنگاران استان بود که در آن آموزش حقوقی خبرنگاران را داریم و البته خبرنگاران مشکلات استان را در این فضا مطرح می‌کنند و منجر به نتایج خوبی هم شده است.

رئیس کل دادگستری استان در این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت زمین‌های دشت سقاوه و کارخانه قند هم گفت که پرونده‌ها روال قانونی خود را طی می‌کنند بحث استرداد هم اکنون متوجه بانک تجارت است که آن‌ها معتقدند باید رای قطعیت پیدا کند و اکنون پرونده در تهران است و نمی‌توانیم بگوییم رای چه موقع صادر می‌شود ولی آن چه که برای ما مهم بوده رعایت عدالت است.

در خصوص دشت سقاوه هم دادستان گفت: در دشت سقاوه قرارداد واگذاری بین امور اراضی و یک شرکت خصوصی منعقد شده است در همین زمینه جلسات حفظ حقوق بیت‌المال برگزار شده منابع طبیعی و امور اراضی دعوت شدند که دادخواست ابطال شرکت و انحلال واگذاری صورت گرفته و ظرف یک هفته آینده در دادگاه حقوقی ثبت خواهد شد.

دادستان این را هم گفت که جاهایی حقوق عامه نادیده گرفته شود وظیفه نظارت داریم به همین خاطر برای مثال کارگروه شن و ماسه را در خصوص قیمت داشتیم که میانگین افزایش قیمت 30 درصدی داشت و مردم انتقاد داشتند و در جلسه‌ای که داریم مکلف به بازنگری هستند قیمت بتن را تا 80 درصد افزایش داشتیم و در بحث نظارت بر بازار هم یکی از معاونین ما در گشت‌ها حضور خواهد داشت و به گونه‌ای اقدام خواهیم کرد که افزایش قیمت افسار گسیخته نداشته باشیم.

در ادامه نگین تاجی از برگزاری کارگروه رفع موانع اقتصادی در دادگستری استان خبر داد که در ماه 2 بار برگزار می‌شود و تاکنون منجر به اقدامات بسیار خوبی مثل بازگشایی کارخانه تولید الکل زرگشا و بید زرد گچساران و آجر دهدشت شده که بیش از 50 تا 60 مورد رفع موانع صورت گرفته است.

نگین تاجی به مهم ترین دغدغه‌ها و انتقادات مردم در حوزه دادگستری و دادگاه‌ها اشاره کرد که اطاله دادرسی و کیفیت آرا بیشترین دغدغه مردم است که الان 80 درصد از پرونده‌های قدیمی مختومه شده‌ و کاری بی‌نظیر در کل کشور است از سال 95 به قبل هم تنها 16 عدد پرونده باقی مانده قبلا میانگین رسیدگی 5 ماه بود که اکنون به 2 ماه رسیده است.

دادستان مرکز استان در خصوص حجاب و عفاف هم گفت که این یک موضوع فرهنگی است و با برخورد قضایی نمی‌شود اما اگر کسانی حساب شده بخواهند رواج دهند قابل پیگیری قضایی است و در طرح ارتقای امنیت اجتماعی حضور میدانی قضات دادسرا را در محلات خواهیم داشت و اگر کسانی تعمدا ترویج بد حجابی کنند برخورد خواهد شد.

دادستان در خصوص ویراژ پلاک قرمزها در شهرها هم گفت: بعد از ظهرها ویراژ پلاک قرمزها در تفرجگاه‌ها دیده می‌شود که پذیرفتنی نیست و نیروی انتظامی باید برخورد کند.

نگین تاجی هم به مراجعه حضوری مردمی طی سه ماه گذشته اشاره کرد که 3 هزار نفر مراجعه مردمی و حضوری داشته‌ایم همچنین طرح هر مسجد یک حقوقدان را داریم که بهترین قضات ما در مساجد حضور پیدا می‌کنند.

وی در خصوص تخلفات مثل تصرف اراضی از همکاری خوب مردمی گفت که عکس و فیلم در فضای مجازی برای رئیس‌کل و مسوولان قضایی ارسال می‌کنند و از آن‌ها برای مقابله با تصرف‌ها و دست اندازی‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول