اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

حمله هالیوودی‌ها به مل گیبسون/ ویونا: او ضد یهود و همجنس‌بازی است

مل گیبسون هنرپیشه و کارگردان هالیوودی در حالی ادعای ویونا رایدر مبنی بر ضد یهود بودنش را رد می‌کند که جوّ حاکم بر هالیوود هیچ گونه صدای مخالف یهودیان را برنمی‌تابد.

حمله هالیوودی‌ها به مل گیبسون/ ویونا: او ضد یهود و همجنس‌بازی است

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما ـ علیرضا سپهوند: «مل گیبسون» هنرپیشه‌ایست‌ که همه او را با نقش معروف «ویلیام والاس» در فیلم «شجاع دل» می‌شناسند. گزارش‌های فراوانی موجود است که نشان از مخالفت وی با صهیونیسم و همجنس‌بازی دارد، دو کلید واژه‌ای که در عین قرابت معنایی از منظر بار عاطفی قرابت دارند و معمولا آنان که با صهیونیسم مشکل دارند با همجنسبازی نیز زاویه دارند. اینجا مل گیبسون در شرایطی که همه اهالی هالیوود می‌دانند سرسختانه مخالف مانیفست امروزی یهود است که در صهیونیسم جلوه‌گر شده، لیکن در هالیوودی که از بنیان‌گذاران تا تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران و کارگردانان و دیگر عواملش عمدتا یهودی هستند، عرصه بر کسانی که بخواهند آزادانه دیدگاه خود را در این زمینه ابراز کنند، بسیار تنگ است.

 

گیبسون هم مذهبی است هم سیاسی و همواره در سیاست دخالت می‌کند اما دُز کاتولیکش بیشتر است تا جایی که یک کلیسای شخصی برای خودش ساخته که ۴۰۰ صندلی دارد. اینجا در مورد هنرپیشه‌ای صحبت می‌کنیم که به شدت در میان مردم آمریکا محبوب است. همانطور که طرفدارانش او را به خاطر فیلم «مصائب مسیح» تشویق می‌کنند، بسیاری هم او را به خاطر فیلم «ستیغ اَرّه‌ای» و نگرش نظامی و خشونت طلبی و نیز تارخ‌سازی موجود در محتوای فیلم تقبیح می‌کنند با این وجود که او خود را به عنوان انسانی حق‌طلب و انسان‌دوست معرفی کرده و در این زمینه نیز میلیون‌ها دلار کمک کرده، وجه پارادوکسیکال شخصیتی او بیشتر متاثر از اهرم‌های فشار و لایه پنهان هالیوود و در سطحی بالاتر، نظام حکومتی آمریکا است.

 

به هر روی، امروز هالیوود آمریکا به گونه‌ای نیست که امپریالیسم و تفکر سکولار به مل گیبسون اجازه دهد تا آزادانه دیدگاهش را نسبت به یهودیان، صهیونست‌ها و همجنس‌بازان بیان کند. شاید پلیس در ظاهر بخاطر ابراز عقیده او را بازداشت نکند اما سیستم واقعی و پشت پرده به گونه‌ای طراحی شده که هر گونه صدای مخالف به شدت هرچه تمام‌تر سرکوب می‌شود.

 

با مرور گزارش زیر می‌توان به وضوح دریافت که مل گیبسون علی‌رغم اینکه دوست دارد عقیده‌اش را ابراز کند اما از سویی از تهدیداتی که دامنگیرش می‌شود به شدت هراس دارد و سعی می‌کند در موقعیت‌هایی خاص عقیده‌اش را بیان کند و در موقعیتی دیگر از جایگاهش در هالیوود دفاع کند و خود می‌داند که اگر محکم پای عقایدش بایستد، جایی در هالیوود نخواهد داشت. این نه تنها «مل گیبسون» بلکه درد بسیاری از اهالی هالیوود است. در ادامه به ماجرای مل گیبسون و ویونا رایدر می‌پردازیم:

 

«مل گیبسون» در پاسخ به ادعای «ویونا رایدر» هنرپیشه فیلم «چیزهای عجیب» که او را ضد یهود و متعصب خوانده بود او را به دروغ‌گویی منتسب کرد.

رایدر در مصاحبه اخیر با ساندی تایمز، گیبسون را به اظهار نظرهای ضد یهود و ضد همجنس‌بازی متهم کرده است.

 

نماینده گیبسون به ورایتی گفت: این صد در صد نادرست است. وی گفت: او بیش از یک دهه قبل، وقتی با مطبوعات صحبت کرد، در مورد آن دروغ گفت و الان هم در مورد آن دروغ می‌گوید.

 

رایدر در مصاحبه اخیر با ساندی تایمز، گیبسون را به اظهار نظرهای ضد یهود و ضد همجنس‌بازی متهم کرده است. او موارد مشابهی از ادعاهای دروغ را در سال ۲۰۱۰ به مل گیبسون نسبت داده بود.

کنایه «مل گیبسون» به یهودیان

وی به خبرنگار تلگراف گفت: ما با یکی از دوستان صمیمی‌ام در یک مهمانی شلوغ بودیم. و مل گیبسون داشت سیگار می‌کشید، همه در حال صحبت بودیم و او به دوستم گفت، چه کسی گِی(همجنسباز) است، اوه صبر کنید، امکانش هست ایدز بگیرم؟ بعد بحثی در مورد یهودیان به میان آمد که گیبسون گفت، «?You’re not an oven dodger, are you»(تو از اونا نیستی که از کوره در بری، مگه نه؟) (اینجا «oven dodger» در بین غربی‌ها کنایه از کوره‌های آدم‌سوزی هولوکاست است).

 

رایدر در ادامه اظهار داشت که بعداً گیبسون سعی کرد از او درباره اظهارات خود عذرخواهی کند. با این وجود سخنگوی گیبسون می‌گوید که این اظهارات درست نیست.

گیبسون البته در سال ۲۰۰۶ زمانیکه در خیابان با پلیس حرفش شده بود فریاد زده بود که «یهودیان مسئول تمام جنگ‌های دنیا هستند.»

 

نماینده گیبسون گفت: ویونا رایدر در مورد مل گیبسون دروغ می‌گوید که تلاش می‌کند از او عذرخواهی کند. گیبسون سال‌ها پیش این دروغ‌های ویونا را پی گرفت اما او(ویونا رایدر) از پرداختن به این قضیه امتناع ورزید.

 

گیبسون البته در سال ۲۰۰۶ زمانیکه در خیابان با پلیس حرفش شده بود فریاد زده بود که «یهودیان مسئول تمام جنگ‌های دنیا هستند.» چندین گزارش دیگر وجود دارد که حاکی از مشکل مل گیبسون با یهودیان صهیونیست است. 

 

گیبسون در سال ۲۰۱۶ برای کارگردانی فیلم جنگی «Hacksaw Ridge»(ستیغ اَرّه‌ای) نامزد جایزه اسکار شد. او همچنین در فیلم «خانه بابایی۲» ظاهر شد.

در فیلم سینمایی «مصائب مسیح»، تصویری از تاریخ مسیحیت و تقابل با یهودیان وجود دارد و گیسبون رویکرد واقع گرایانه و مستند را در روایت آن انتخاب کرده است.

 

سخنگوی ویونا رایدر هنوز در مورد اظهارات و پاسخ‌های نماینده «مل گیبسون» توضیحی ارائه نکرده‌ است.

 

مل گیبسون بعد از ساخت «مصائب مسیح» از سوی یهودیان تحت فشار قرار گرفت

در فیلم سینمایی «مصائب مسیح»، تصویری از تاریخ مسیحیت و تقابل با یهودیان وجود دارد و گیسبون رویکرد واقع گرایانه و مستند را در روایت آن انتخاب کرده است. انگار که دیباچه‌ای تازه برای زندگی مسیح می‌نویسد و اتفاقا بعد از فیلم هم به همین دلایل، تحت فشار یهودیان قرار می‌گیرد و تحت تعقیب بود و حتی شایعه شد قرار است ترورش کنند. از سویی می‌آید و در فیلم «ستیغ اَرّه‌ای» استراتژی نمایش عریان خشونت را به کار می‌بندد تا بدین گونه هجمه‌های مخالفان را بر خود کم کند و به تقیه در هالیوود ادامه دهد و اینجا مل گیبسون برای بقاء خود در هالیوود به عنوان کاتالیزور عمل می‌کند.

 

مِل کالم کیل جِرارد گیبسون زادهٔ ۳ ژانویهٔ ۱۹۵۶ بازیگر، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی است. او در سال ۱۹۹۵ میلادی، برای فیلم شجاع‌دل موفق به دریافت دو جایزه اسکار بهترین کارگردانی و اسکار بهترین فیلم از سوی آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک شد. وی همچنین برای این فیلم کاندیدای بفتای کارگردانی نیز شد. مل گیبسون علاوه بر حرفهٔ بازیگری و کارگردانی، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و دوبلور نیز است.

 

از آثار شاخص وی در مقام کارگردان می‌توان به فیلم‌های «شجاع‌دل»، «مصائب مسیح» و «آپوکالیپتو» اشاره کرد. گیبسون پس از ۱۰ سال وقفه، با فیلم «ستیغ اَرّه‌ای» و به عرصهٔ کارگردانی بازگشت که با استقبال منتقدین و فروش خوبی روبرو شد و دومین نامزدی او را برای جایزهٔ اسکار بهترین کارگردانی به همراه داشت.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول