اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مهار آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش شیرکوه

آتش سوزی در ارتفاعات شیرکوه استان یزد ، با حضور به موقع یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و نیرو‌های مردمی مهار شد.

مهار آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش شیرکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تفت گفت: این آتش سوزی در مراتع پناهگاه حیات وحش شیرکوه در دامنه ارتفاعات برفخانه طزرجان مشرف بر روستای تقی آباد ده بالا رخ داد.
عباسیان افزود: بلافاصله مأموران یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و نیرو‌های محلی در محل حضور پیدا کرده و موفق به مهار آتش شدند.

وی با بیان اینکه عمده پوشش گیاهی این منطقه، بوته زار و گیاهان علفی یکساله است، ادامه داد: وسعت آتش‌سوزی حدود ۶۰۰ مترمربع برآورد شده که در آتش سوخت.

عباسیان درباره دلیل وقوع این آتش سوزی اظهار داشت: آتش‌سوزی به صورت سهوی و توسط انسان ایجاد شده که با تلاش‌های به موقع، فرد خاطی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست از مردم خواست با توجه به حساسیت و خطرات احتمالی آتش سوزی تا حد امکان از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری ورزیده و نکات ایمنی را به خوبی رعایت کنند.

وی افزود: شهروندان عزیز در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در مناطق، مراتب را بلافاصله از طریق تلفن رایگان ۱۵۴۰ یا ادارات حفاظت محیط زیست در سطح استان اطلاع داده تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول