اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

دستاورد 45 هزار میلیارد تومانی اجرای طرح کاهش تلفات/کاهش 32 هزار مگاواتی نیاز به تولید برق با اجرای طرح

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: این شرکت با صرف هزینه 5 هزار میلیارد تومانی به منظور کاهش تلفات شبکه برق کشور، زمینۀ فایده 50 هزار میلیارد تومانی را فراهم کرده و به سود 45هزار میلیارد تومانی رسیده است.

دستاورد 45 هزار میلیارد تومانی اجرای طرح کاهش تلفات/کاهش 32 هزار مگاواتی نیاز به تولید برق با اجرای طرح

غلامعلی رخشانی‌مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در بیان دستاوردهای طرح کاهش تلفات برق شرکت توانیر در سال های اخیر اظهار داشت: اجرای طرح کاهش تلفات شبکه توزیع برق کشور در طول 6 سال گذشته منجر به کاهش نیاز به 32هزار مگاوات برق تولیدی از نیروگاه‌ها شده که کاهش نیاز شرایط را برای صرفه‌جویی 35هزار میلیارد تومانی مهیا کرده است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، در تشریح دیگر دستاوردهای طرح کاهش تلفات، گفت: اجرای طرح مذکور شرایط را برای کاهش نیاز به توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع مهیا کرده است که منجر به صرفه‌جویی 15 هزار میلیارد تومانی می‌شود.

رخشانی مهر ضمن تاکید بر این‌نکته که اجرای طرح کاهش تلفات باعث کاهش تولید 42میلیون تن کربن دی اکسید در هوای آزاد شده است، بیان کرد: با اجرای این طرح شاهد صرفه‌جویی 16میلیارد لیتری در مصرف سوخت بوده‌ایم.

وی در تشریح عایدی کسب شده از محل اجرای طرح کاهش تلفات افزود: شرکت توانیر با صرف هزینه 5 هزار میلیارد تومانی به منظور کاهش تلفات شبکه برق کشور، زمینۀ فایده 50 هزار میلیارد تومانی را فراهم کرده و با نسبت 1 به 10 در این قضیه به سود 45 هزار میلیارد تومانی رسیده است.

*برنامه‌های اجرا شده شرکت توانیر در جهت کاهش تلفات شبکه برق کشور

رخشانی مهر، در توضیح راهکارهای استفاده شده در طرح کاهش تلفات گفت: جمع‌آوری 1.5میلیون انشعاب برق غیر مجاز، احداث 20 هزار متر خط فشار متوسط با هدف کاهش تغذیه و تعویض 54 هزار کیلومتر تعویض شبکه ملی از جمله اقدامات برای کاهش تلفات شبکه برق کشور است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، با اشاره به نصب ۵۰۰ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بزرگ و 3.5 میلیون کنتور هوشمند برای برق تک فاز، تعداد مشترکان دیماندی بالای ۳۰ کیلووات را حدود ۴۰۰ هزار و مشترکان چاه های کشاورزی را ۱۱۰ هزار مشترک ذکر کرد که به همراه مشترکان دولتی و در قالب تفاهم نامه با برنامه های مدیریت بار همکاری می کنند و و مرکز پایش مصرف، وظیفه تحلیل و پایش بار مصرفی آنها را به خصوص در ایام پیک شبکه برعهده دارد و پایش مصرف برق، کاربرد اصلی مرکز پایش صنعت برق در فصل پیک شبکه محسوب می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول