اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

راه اندازی 2 بخش تشخیص پزشکی در تنها ترین مرکز درمانی جنوب غرب تهران

بخش سی تی اسکن و آندوسکوپی در بیمارستان شهدای یافت آباد به عنوان تنهاترین مرکز درمانی دولتی در جنوب غرب تهران به بهره برداری رسید.

راه اندازی  2 بخش  تشخیص پزشکی در تنها ترین مرکز درمانی  جنوب غرب تهران

به گزارش  گروه سلامت خبرگزاری فارس، جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در آیین افتتاح بخش سی تی اسکن و آندوسکوپی بیمارستان شهدای یافت آباد، اظهار کرد: بیمارستان شهدای یافت آباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی در منطقه جنوب غرب تهران است که با کمک خیرین در سالهای خیلی قبل بنیان نهاده شده است، 

وی افزود: امروز خدا را شکر می‌کنیم که بعد از چندین ماه پیگیری یک دستگاه سی تی اسکن که از تکنولوژی روز برخوردار است، در بیمارستان راه اندازی شد تا از این به بعد نیاز نباشد تا مردم برای انجام سی تی، مسیر طولانی را طی کنند و به زحمت بیفتند. 

کوهپایه زاده گفت: همکاران ما در این بیمارستان در چند ماهه اخیر به دلیل رسیدگی به مبتلایان کرونا زحمت زیادی کشیدند و روند ارائه خدمت با نبود بخش سی تی اسکن با سختی انجام می‌شد اما از امروز ضمن رفع این کمبود امکان ارائه این خدمت تشخیصی هم برای افراد مشکوک به کرونا و هم سایر بیماران امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهدای یافت آباد تنها مرکز درمانی دولتی در جنوب غرب تهران است که با تعرفه دولتی خدمت ارائه می‌دهد، افزود: امیدواریم در آینده شاهد نصب و راه اندازی تجهیزات پیشرفته تری در این بیمارستان برای پاسخ به نیاز مردم باشیم.

 ایمان براتی، مدیرعامل بیمارستان شهدای یافت  اظهار کرد: بیمارستان شهدای یافت آباد حدود شصت سال در حال خدمت به مردم منطقه است اما با وجود تلاش‌های انجام شده تا امروز دستگاه سی تی اسکن نداشته است.

وی افزود: امروز هم بعد از پرداخت اولین قسط خرید در حدود بیست ماه قبل، با پیگیری‌های که انجام گرفت و حمایت‌های رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و سایر همکاران بالاخره دستگاه به دست ما رسید.

براتی گفت: این دستگاه با ارز آزاد حدود هفت میلیارد تومان قیمت دارد اما هزینه تمام شده آن با ارز دولتی تخصیص داده شده از سوی  هیأت امنای ارزی یک میلیارد و 300 میلیون تومان شده است.

مدیرعامل بیمارستان شهدای یافت آباد خاطر نشان کرد: بخشی از منابع خرید این دستگاه از محل درآمدهای بیمارستان، بخشی از بودجه دانشگاه و حدود 200 میلیون تومان از طریق خیرین تامین شده است؛ البته 400 میلیون تومان از اقساط آن باقی مانده که امیدواریم خیرین در پرداخت آن به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه با آغاز کرونا بیمارستان شهدای یافت آباد اولین بیمارستانی بود که برای رسیدگی به مبتلایان کرونا انتخاب شد، افزود: کرونا اهمیت داشتن سی تی اسکن برای بیمارستان را دو چندان کرد؛ به طوری که در این مدت از سی تی اسکن پرتابلی که متعلق به سپاه بود، استفاده کردیم.

براتی با بیان اینکه بیمارستان شهدای یافت آباد اکنون صاحب یکی از به روزترین انواع دستگاه‌های سی تی اسکن 16 اسلایس است، افزود: این بخش همزمان با راه اندازی به بخش خصوصی واگذار می‌شود و پیش بینی می‌کنیم روزانه 50 تا 60 نفر مراجعه کننده داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران  با اشاره به ضرورت دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان‌های جنرال، گفت: با توجه به اینکه ما بخش کت لب نداریم، این دستگاه فعلا نیاز بیمارستان و مردم را برطرف می‌کند.

وی افزود: دو بخش دیگر هم امروز راه اندازی می‌شوند، بخش آندوسکوپی که پیش از این نداشتیم و بخش داخلی که کاملا بازسازی شده و 50 تخت دارد که البته 6 تخت آن برای اطفال در نظر گرفته شده و اکنون بیمارستان شهدای یافت آباد با حدود 170 تخت بیمارستانی فعال، آماده سرویس دهی است.

براتی گفت: ان شاء الله تا پایان سالجاری، ساختمان جدید بیمارستان که 5 هزار و 500 متر مربع بنا دارد، افتتاح می‌شود؛ در این صورت بخش‌های کت لب و جراحی قلب به بیمارستان اضافه می‌شوند و بخش‌های  ICU، اورژانس، تصویربرداری و آزمایشگاه در این ساختمان با ظرفیت بیشتری خدمت ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول