اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

ارسال آگهی عرضه بلوکی 17 درصد سهام سرمایه‌گذاری امید به بورس

معاون امور بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: آگهی عرضه بلوکی 17 درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه به بورس ارائه شد.

ارسال آگهی عرضه بلوکی 17 درصد سهام سرمایه‌گذاری امید به بورس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی حدود دو هفته پیش در گزارشی به نمایندگان مردم در صحن مجلس اعلام کرد: باقیمانده سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه تا پایان خرداد و باقیمانده سهام دولت در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی وابسته به بانک ملی تا پایان تیر ماه از طریق بورس عرضه می‌شود.

در این زمینه هادی اخلاقی قائم مقام مدیرعامل و ناظر امور شرکتهای بانک سپه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد سخنان فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس که گفته بود، بقیه سهام دولت در شرکت سرمایه‌‌گذاری امید تا پایان خرداد در بورس عرضه می‌شود، گفت: برای عرضه بلوکی سهام بانک سپه در شرکت سرمایه‌گذاری امید، تاکنون چندین بار آگهی شده، اما واگذاری محقق نشده است و این بار نیز قرار است تا قبل از پایان خردادماه جاری عرضه سهام بانک سپه در شرکت سرمایه‌گذاری امید از طریق بورس انجام شود.

با توجه به اینکه ماه خرداد تمام شد و امروز در چهارمین روز از تیر ماه 99 قرار داریم، خبرنگار فارس با عباس معمارنژاد معاون امور بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی تماس گرفت و پرسید چه زمانی عرضه باقیمانده سهام سرمایه‌گذاری امید در بورس انجام می‌شود که وی گفت: آگهی عرضه وامید به بورس ارائه شده و احتمالا هفته آینده از سوی بورس اوراق بهادار منتشر می‌شود و 9 روز وقت برای خرید این سهام بلوکی در نظر گرفته می‌شود.

وی در مورد اینکه در این مرحله از واگذاری چه میزان از سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید واگذار می‌شود، گفت: در این مرحله 17 درصد سهام معادل یک صندلی هیأت مدیره به صورت بلوکی اداره می‌شود که شخص حقیقی و حقوقی بتواند آن را خریداری می‌کند.

معاون امور بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در مورد اینکه چه زمانی باقیمانده سهام دولت در شرکت سرمایه‌گذاری گروه سرمایه‌گذاری توسعه ملی ارائه می‌شود،‌گفت: باقیمانده سهام دولت وامید طی ماه جاری عرضه می‌شود.

معمارنژاد در مورد اینکه چه میزان از سهام سرمایه گذاری توسعه ملی ارائه می‌شود، گفت: در این مرحله 50+1 درصد یعنی عمده سهام به صورت بلوکی از طریق بورس واگذار می‌شود.

وی در مورد سرنوشت واحدهای فروش رفته صندوق واسطه گری مالی یکم با نماد دارایکم گفت: سعی می‌شود امروز نماد این صندوق در بورس باز شود.

معاون امور بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد اینکه ارزش هر واحد صندوق واسطه‌گری مالی یکم به چقدر رسیده، گفت: ارزش هر واحد 10 هزار تومان صندوق واسطه‌گری مالی یکم امروز به 23 هزار تومان رسیده است.یعنی به عبارتی اگر کسی در حداکثر سقف 200 واحد به ارزش دو میلیون تومان از واحدهای صندوق واسطه گری مالی را خریداری کرده باشد، ارزش امروز پورتفوی (ترکیب دارایی) وی 4 میلیون و 600 هزار تومان شده  است.

معمارنژاد در واکنش به اینکه چه زمانی واحدهای این صندوق قابل خرید و فروش می‌شود، گفت: سعی می‌کنیم امروز این کار انجام شود، اما توصیه می‌کنیم دارندگان واحدهای این صندوق با توجه به ارزنده بودن این دارایی و رشد آن از سود این واحدها استفاده کنند و آن را نگه دارند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول