اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| کنکور سراسری بدون تغییر زمان در کشور برگزار می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت‌: کنکور سال 99 بدون تغییر زمان حتی در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

فارس من| کنکور  سراسری بدون تغییر زمان در کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران خبرگزاری فارس با ثبت سوژه‌هایی در سامانه «فارس من» خواستار به تعویق انداختن زمان برگزاری آزمون سراسری شدند، مخاطبان همچنین درخواست تعویق زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی سال ۱۳۹۹ را نیز داشتند.

این کاربران نوشته‌اند که «با توجه به اوج گرفتن کرونا در کشور و افزایش تقریباً دو برابری فوتی‌ها و بستری‌ بیماران، با برگزاری امتحانات نهایی و آزمون‌های کنکور سراسری مخالف و نگران هستیم. همچنین چهار ساعت از مهمترین ساعت‌های زندگی و آینده‌ را با ماسک و دستکش و با استرس کنکور می‌گذرانیم بنابراین آزمون استاندار و خوبی نخواهد بود.

در پیگیری‌های اخیر فاطمه‌ زرین‌آمیزی در این زمینه گفت: کنکورهای سال ۹۹ بدون تغییر برنامه زمانی برگزار می‌شوند و تغییر زمان برگزاری آزمون های ۹۹ تکرار نمی شود چرا که این تاریخ ها با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا به داوطلبان اعلام شده است.

وی افزود: سازمان سنجش آموزش کشور پیش از این، برای هر آزمون حداقل ۲ نوبت زمان ویرایش جهت تغییر حوزه امتحانی داوطلبان در نظر گرفته بود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اعمال پروتکل های بهداشتی در کنکورهای ۹۹، گفت: در کنکورهای ۹۹ فاصله بین صندلی‌ها و تعداد سالن‌های امتحانی افزایش یافته، تهویه سالن‌های برگزاری کنکور مورد توجه قرار گرفته است و تلاش کردیم حوزه هایی برای کنکور انتخاب شود که فضای باز داخلی داشته باشند تا ازدحام مقابل درها نداشته باشیم یا به حداقل برسد.

وی اضافه کرد: زمان‌بندی شروع فرایند آزمون‌ها افزایش داده شده است و داوطلبان قبل از آغاز آزمون زمان بیشتری برای حضور در حوزه‌های کنکور دارند اما تغییر در زمان شروع کنکور و مدت زمان آن ایجاد نشده است.

زرین‌آمیزی ادامه داد: عوامل اجرایی برای فاصله‌گذاری‌ها، استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن درها و صندلی‌ها توجیه شده‌اند؛ ضمن اینکه داوطلبان باید ماسک به همراه داشته باشند. در غیر این صورت حوزه‌های کنکور همکاری لازم را با آنها به عمل می‌آورند. داوطلبان در طول برگزاری آزمون نباید از وسایل شخصی یکدیگر استفاده کنند که این موارد به عوامل اجرایی اطلاع رسانی شده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری کنکورهای ۹۹ در شهرهای با وضعیت قرمز، گفت: تا زمان برگزاری آزمون‌ها کسی نمی‌داند وضعیت شهرها به چه صورتی خواهد بود؛ اما سازمان سنجش آموزش کشور به محض اعلام اسامی شهرهای قرمز که پیش از این توسط ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص شده بود، سختگیری های بیشتری برای رعایت بهداشت در این شهرها اعمال کرد.

وی افزود: دستورالعمل سازمان سنجش با هماهنگی ارگان‌هایی مانند پزشکی و انتظامی تهیه و مقرر شده است تا تیم پزشکی اورژانسی در تمام حوزه‌های امتحانی حضور داشته باشند. تعداد آنها در مقایسه با کنکورهای سال‌های گذشته افزایش یافته است.

زرین‌آمیزی در پایان گفت: کنکور دکتری ۹۹ روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه جاری، کنکور کارشناسی ارشد روزهای دوم و سوم مردادماه، کنکور سراسری روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه همچنین کنکورهای فنی و حرفه‌ای و کارشناسی ناپیوسته روز جمعه ۱۴ شهریورماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول