اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

رشد نزاع در خراسان شمالی / صدر نشینی اسفراین و شیروان در منازعات

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از رشد ۲.۳ درصدی پرونده‌های نزاع در استان خبر داد و گفت: براساس نسبت پرونده‌ها به جمعیت هر شهرستان، اسفراین، شیروان و بجنورد به ترتیب بیشترین منازعات رادارند.

رشد نزاع در خراسان شمالی / صدر نشینی اسفراین و شیروان در منازعات

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حسن محمدزاده صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به اقدامات و عملکرد پزشکی قانونی در خراسان شمالی اظهار کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه آسیب‌شناسی این سازمان در خراسان شمالی طی سال گذشته و کاهش زمان تشخیص علت فوت از ۶ ماه به ۲۵ روز و همچنین افتتاح ساختمان اداری پزشکی قانونی در اسفراین ازجمله مهم‌ترین اقدامات سال گذشته است.

وی به بیان دو خواسته مهم این سازمان از مسئولان استانی نیز پرداخت و گفت: متأسفانه برخی از کلانتری‌ها در راستای مکاتبات الکترونیک همکاری لازم با این مجموعه را ندارند و همچنین نیاز است با تزریق اعتبارات دولتی تا پروژه‌های نیمه ساخته‌شده پزشکی قانونی در شهرستان‌های شیروان و جاجرم که پیشرفت فیزیکی 70 درصدی دارند، تعیین تکلیف و به اتمام برسد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی در ادامه به ارائه برخی آمار و اطلاعات نسبت به وقایع سال گذشته پرداخت و افزود: براثر حوادث ترافیکی ۲۲۷ نفر طی سال ۹۸ جان خود را در استان از دست دادند که از این تعداد ۳۴ مورد درون‌شهری، ۱۳۵ مورد برون‌شهری، ۳۷ مورد درراه‌های روستایی و ۳ کشته نیز درراه‌های اختصاصی بوده است.

وی با تأکید بر کاهش متوفیان در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری در سال ۹۸ خاطرنشان کرد: علی‌رغم این کاهش، کشته‌شدگان تصادفات راه‌های روستایی بالغ‌بر ۵۷ درصد افزایش‌یافته است.

محمدزاده با تشریح وضعیت ترافیکی رانندگی درون‌شهری در استان نیز گفت: براساس تحلیل آمارهای به‌دست‌آمده بر اساس نسبت جمعیت هر شهرستان، بیشترین متوفیان به ترتیب در اسفراین و بجنورد بوده و بیشترین مصدومان سوانح ترافیکی درون‌شهری نیز در بجنورد شیروان اتفاق افتاده است.

وی درباره تصادفات ساختگی نیز گفت: طی سال گذشته ۹ تصادف ساختگی تشخیص داده شد که نسبت به سال ۹۷ به میزان ۲۵ درصد کاهش داشته و در دو ماهه نخست امسال نیز فقط ۱ نفر در تصادفات ساختگی شناسایی‌شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی بیشترین آمار پرونده‌های معاینات را ناشی از نزاع در استان دانست و ادامه داد: بالغ‌بر ۷ هزار پرونده نزاع در استان تشکیل‌شده که رشد ۲.۳ درصدی را نشان می‌دهد و بر اساس تحلیل آمری بیشترین نزاع‌ها در اسفراین، شیروان و بجنورد رخ‌داده و شهرستان راز و جرگلان شاهد کمترین نسبت پرونده‌های نزاع به جمعیت بوده است.

وی به موارد همسر آزاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: ۹۲۸ مورد همسر آزاری در استان ثبت‌شده که ۱۱.۹ درصد رشد را نشان می‌دهد که طی آن ۲۱ مورد ضرب و شتم آقا و سایر موارد مربوط به بانوان بوده است.

محمدزاده از افزایش ۲۸.۶ درصدی کودک آزادی در استان نیز خبر داد و افزود: در حوادث مربوط به‌کار ۲۲ درصد رشد و آزار جنسی ۴.۸ درصد رشد ثبت‌شده است.

وی در انتها به رتبه خراسان شمالی در مقایسه با سایر استان‌های دیگر در مؤلفه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی در رده ۱۸ خودکشی، ۱۴ قتل و رده ۲۲ متوفیان ناشی از مصرف مواد مخدر در کشور قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول