اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

توزیع 6 هزار غذای متبرک حضرتی بین بیماران کرونایی

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با اعلام اینکه در طرح نسیم مهر رضوی تجلیل از مدافعان حوزه سلامت، صورت گرفت از توزیع ۶ هزار غذای متبرک حضرت میان بیماران کرونایی خبر داد.

توزیع 6 هزار غذای متبرک حضرتی بین بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمداسماعیل امامزاده دبیر کانون‌های خدمات رضوی مازندران صبح امروز در  نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک دهه کرامت با بیان اینکه مردمی‌ترین تشکیلات کشور در کانون‌های خدمت رضوی قرار دارد که خدمات زیادی را ارائه می‌دهد، اظهار کرد: دفاتر کانون‌های خدمت رضوی منشأ اتفاق خوب و پربرکت هستند.

وی با بیان  اینکه حدود ۱۵ سال است که تشکیلات مردمی زیر سایه خورشید از ظرفیت جوانان داوطلب خادمیاری استفاده می‌کنند،گفت: در این ایام که دهه کرامت دهه جشن و سرور است از دو تولد خجسته امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)که برای ما نعمت است، بهره می‌گیریم.

امامزاده تصریح کرد: از سال ۱۳۹۵، سامانه خادمیاران تعریف شد افراد علاقمند فرآیند جذب وجود داشت که اسفند ۹۷ برای سازماندهی سامانه بسته شد، ۲۴۶ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ۱۵ هزار و ۶۷۶ نفرشان مازندران بودند که ۶ ساعت در هفته متناسب با سطح تحصیلات  و مهارت در ۲۵ کانون موضوعی خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر استان قدس رضوی مازندران با بیان اینکه در مازندران ۲۰۰ کانون محله‌ای داریم که ساختار خاصی دارند و خادمیاران در کانون محلی فعالیت می‌کنند، افزود: این خادمیاران محرومان را شناسایی نیازها را ثبت و متناسب با کانون تخصصی به رفع نیاز محرومان می‌آید.

وی از در دست ساخت بودن ۹ واحد مسکن محرومان و   ساخت سه مسکن سیل‌زدگان در شهرستان سیمرغ خبر داد و گفت:  ۲۹ هزار سبد کالا به ارزش هر سبد ۲۸۰ هزار تومان که  ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون پرداخت شد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک شد، همچنین در بخش تأمین جهیزیه ۴۸۰ مورد یک  میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد و هزار و ۹۰۰ زائر اولی به مشهد اعزام شدند.

امامزاده با بیان اینکه ۱۵ گروه جهادی در زمینه ساخت خانه محروم خدمات ارائه دادند، تصریح کرد: در این نهاد برای ۴۸ هزار و ۳۲۸ نفر ۱۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان هزینه شد و این کمک‌ها در قالب ۲۵ هزار سبد کالا در رزمایش کمک مؤمنانه میان نیازمندان توزیع شده است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با اعلام اینکه در طرح نسیم مهر رضوی تجلیل از مدافعان حوزه سلامت، صورت گرفت از  توزیع ۶ هزار غذای متبرک حضرت میان بیماران کرونایی خبر داد، گفت: متأسفانه فقر نشات گرفته از ساختار اقتصاد کلان و اقتصاد دولت‌ها است  از روزی که دفاتر آستان تأسیس شد با اولویت دغدغه جامعه یعنی  امر معیشت فعال شد.

این مسؤول گفت: امسال که طبق فرمایش مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شد آستان قدس در نقاط مختلف کشور به بحث اشتغال توجه دارد رویکرد اشتغال از اهمیت فراوانی برخوردار است که باید دربحث آموزش ورود پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه "زیر سایه خورشید" از مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی است که از سال ۸۶ تاکنون برگزار شده، افزود: در پی شیوع کرونا و تأکید مراجع ذی‌صلاح مبنی بر عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی دینی و هنری که موجب تجمع می‌شود، این برنامه با محدودیت‌هایی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

امامزاده متذکر شد: کاروان‌های زیر سایه خورشید پنجم تیرماه از فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری و با استقبال مسؤولان وارد استان می‌شوند و ۱۴  تیرماه یک روز بعد از ولادت باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) از استان خارج می‌شوند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول