اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

درخواست برای جذب افراد تحت پوشش کمیته امداد در پارس جنوبی

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: به‌کارگیری نیروی‌های متخصص تحت پوشش کمیته امداد در پارس جنوبی، مهم‌ترین درخواستی ما از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه است.

درخواست برای جذب افراد تحت پوشش کمیته امداد در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی صبح امروز در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: وزارت نفت در کنار فعالیت‌های اقتصادی در سطح مراکز صنعتی خود، مسئولیت‌های اجتماعی نیز بر عهده دارد که در استان بوشهر نمودهای خوبی از آن قابل رصد است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: جهادگران صنعتگر در حوزه نفت، بیشترین نقش در آبادانی کشور داشته که در کنار وظایف ذاتی خود، به مردم پیرامونی صنعت نفت نیز خدماتی شایانی ارائه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از این مسؤولیت‌ها، کمک به کاهش مشکلات خانواده‌های تحت پوشش است که در بخش‌هایی مانند ساخت مسکن، کمک به معیشت خانواده‌ها، تأمین وسایل سرمایشی و گرمایشی و تهیه بسته‌های غذایی در ایام مختلف سال خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: کمک به فقرزدایی با ایجاد اشتغال پایدار و خروج مددجویان از تحت حمایتی پس از توانمندسازی آن‌ها ازجمله وظایف کمیته امداد به شمار می‌رود.

لطفی بیان کرد: حدود 42 هزار خانواده در سراسر استان بوشهر تحت پوشش این نهاد هستند که حدود 60 درصد سرپرست خانوار می‌باشند که برنامه‌های جامعی برای این خانواده‌ها برای استقلال مالی آن‌ها در نظر گرفته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: کمیته امداد تولیدکننده فقر نیست اما به‌عنوان پناهگاهی برای خانواده‌های است که در شرایط فقر قرارگرفته‌اند.

وی ادامه داد: البته این نهاد به‌تنهایی قادر نیست برنامه‌های فقرزدایی را به‌پیش ببرد بلکه با اتکا به کمک‌های مردمی زمینه‌ای ایجاد کرده که مردم خیر و نیکوکار در برنامه‌های نوع‌دوستی این نهاد مشارکت فعال و غیرقابل‌تصوری داشته باشند.

لطفی عنوان کرد: در کنار حمایت‌های مردمی، ساختارهای دولتی و به‌خصوص شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی نیز در بخش مسؤولیت‌های اجتماعی نقش پایداری در برنامه‌های فقرزدایی کمیته امداد بر عهده داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از دیرباز خود را حامی خانواده‌های یتیم و مستمند تحت پوشش این نهاد دانسته و به شکل عملیاتی و در چارچوب مسؤولیت‌های اجتماعی نقشی ماندگار بر عهده داشته است.

وی بیان کرد: به‌کارگیری نیروی‌های متخصص تحت پوشش کمیته امداد در پارس جنوبی متناسب با نیازهای صنعت نفت، مدیریت توزیع کمک‌های صنعت نفت به مناطق پیرامونی با تمرکز بر خانواده‌های تحت پوشش این نهاد و مشارکت در تهیه یک بسته معادل 300 هزار تومان برای 6500 دانش‌آموز در جهت تهیه کیف، کفش و لوازم‌التحریر مهم‌ترین درخواستی است که انتظار داریم سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با درایت مدیریت جدید این سازمان به آن جامع عمل پوشانده شود.

لطفی اظهار داشت: امسال در راستای کمک به ازدواج فرزندان تحت پوشش این نهاد، به دنبال این هستیم که برای یک هزار نفر جهیزیه تهیه کنیم که کمک خیرین حقیقی و حقوقی در این راستا، راهگشاست.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول