اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه طرح اشغال کرانه باختری

چند هزار نفر از ساکنان تل‌آویو مجدداً برای اعتراض به طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال سی درصدی کرانه باختری، در میدان رابین تجمع کردند.

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه طرح اشغال کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به تاریخ اعلامی رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری (یکم جولای)، هزاران نفر از ساکنان تل‌آویو برای چندمین بار در ماه اخیر علیه این طرح تظاهرات کردند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، حدود دو هزار و پانصد نفر از ساکنان تل‌آویو شامگاه سه‌شنبه (به وقت محلی) برای اعتراض به طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، در میدان رابین تجمع کرده و علیه کابینه رژیم صهیونیستی شعار دادند.

بر این اساس، به دلیل خطر ابتلا به ویروس کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی، تظاهرات‌کنندگان ضمن استفاده از ماسک، با فاصله دو متری و در صف‌های سازمان‌دهی شده علیه تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اشغال اعتراض کردند.

«عاموس یادلین» رئیس پیشین بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان سخنران در این مراسم، درباره خطرات امنیتی طرح اشغال هشدار داد: «اسرائیل در مسیر یک دولتی قرار دارد... تنها نقشه‌ای که تا کنون درباره الحاق دیده‌ایم، نقشه‌ای مفهومی است که بخشی از طرح ترامپ است».

به نوشته جروزالم‌پست، وی با بیان اینکه طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» بر مبنای راهکار دو دولتی است نه اینکه بهانه‌ای برای اشغال یکجانبه باشد، گفت: «به شما اطمینان می‌دهم، الحاق یکجانبه سی درصد از یهودا و سامریه (کرانه باختری) هیچ مزیت استراتژیک در پی ندارد».

 

 

این سیاستمدار صهیونیست سپس تاکید کرد: «[طرح اشغال] خطرات امنیتی شدید، فشارهای بین‌المللی و شکست مشروعیت را در پی دارد. الحاق به توافق صلح و همکاری‌های امنیتی با اردن و تشکیلات خودگردان صدمه می‌زند و همزمان نیروهای نظامی حیاتی در جبهه شمالی تقابل با حزب‌الله و ایران را [به شرق] می‌کشاند».

یادلین در ادامه هشدارهای خود افزود: «هیچ کشوری در جهان به غیر از آمریکای ترامپ از این نسخه از معامله [قرن] حمایت نمی‌کند. [چه خواهد شد] اگر ۵ ماه دیگر، دموکرات‌ها در انتخابات [ریاست‌جمهوری] پیروز شوند و ما حمایت آنها از این اقدام را از دست بدهیم؟»

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

هفته پیش نیز عده‌ای از ساکنان تل‌آویو با حضور در میدان مرکزی و چهارراه اصلی تل‌آویو، ضمن اعتراض به طرح اشغال، مانع حرکت خودروها شدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول