اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

اولیایی: فدراسیون فوتبال دو چهره دارد/ باید حق را به فیفا داد

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: باید اصلاح ساختار کنیم که هم قوانین بین‌المللی را استفاده کنیم و هم از قوانین کشورمان تبعیت داشته باشیم.

اولیایی: فدراسیون فوتبال دو چهره دارد/ باید حق را به فیفا داد

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص نامه‌ای که فیفا روز گذشته به فدراسیون فوتبال ارسال کرده و در آن خواستار تغییرات اساسنامه شده است، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ما داریم این است که دو چهره از خود بروز می‌دهیم. فدراسیون فوتبال از درون چیزی است و از بیرون چیز دیگر. وقتی نمایندگان محترم مجلس اصرار دارند که فدراسیون نهاد عمومی غیردولتی است، حالا هم باید پاسخ دهند. 

وی افزود: اگر نهاد عمومی غیردولتی هستیم، چرا وزیر ورزش را تحت فشار می‌گذارند؟ در این زمینه حق با فیفا است و فدراسیون هم چاره‌ای ندارد. از زمانی که نمایندگان مجلس خواستند روی فوتبال تسلط پیدا کنند، این رشته دچار مشکل شد.

اولیایی تصریح کرد: مشکل اینجاست که ساختار ما دچار مشکل است و باید قانون تغییر کند. اگر فدراسیون نهاد مستقل است، باید طبق قوانین پاسخگو باشد. به طور مثال، بخشی از اعتبارات هلال احمر مستقیما از ثبت اسناد تامین می‌شود. ریاست جمهوری نیز به هلال احمر کمک می‌کند اما این نهاد به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود و همین هیأت است که رئیس را عزل یا انتخاب می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر فیفا تعداد اعضایش از سازمان ملل متحد بیشتر است، به خاطر این است که بیشترین توجه را به خود جلب کرده و قوانینی مثل نژاد و دخالت شخص ثالث در این سازمان تاثیری ندارد. ما باید اصلاح ساختار کنیم که هم قوانین بین‌المللی را استفاده کنیم و هم از قوانین کشورمان تبعیت داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول