اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انصارالله: تصمیم ریاض درباره حج اجحاف در حق بیت‌الله‌الحرام است

جنبش انصارالله یمن بهانه‌های ارائه شده برای محدود کردن حج در حد هزار نفر را سست و بی‌اساس خواند و افزود، مسأله حق مربوط به همه مسلمانان است نه فقط نظام سعودی.

انصارالله: تصمیم ریاض درباره حج اجحاف در حق بیت‌الله‌الحرام است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد، مناسک حج سال ۱۴۴۱ هجری قمری را با تعداد بسیار محدود و تنها از تابعیت‌های مختلفی که در داخل این کشور حضور دارند ، برگزار می‌کند جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، در این بیانیه آمده است، حج مربوط به همه مسلمانان است و ممانعت از ورود حاجیانی که خارج از عربستان سعودی هستند تصمیم نادرست و ظلم و اجحاف در حق بیت‌الله‌الحرام است و بهانه‌هایی که برای این موضوع بیان شده، سست و بی‌اساس هستند.

انصارالله در ادامه خواستار اعتراض به این امر و وادار کردن نظام سعودی به پاسخگویی شد و از این اقدام ابراز تأسف کرد.

این جنبش یمنی درباره عواقب سکوت در این باره هشدار داد و گفت، مسأله حج تنها مختص به نظام سعودی نیست بلکه مربوط به همه مسلمانان است و در برابر خدا از سهل‌انگاری درباره رکنی از مهمترین ارکان اسلامی سوال خواهند پرسید.

انصارالله تأکید کرد: این تصمیم بسیاری اشتباه است زیرا حاجیان را محروم و تنها به هزار نفر محدود می‌کند. بهانه (ریاض) مبنی بر حفظ سلامت حجاج مردود است زیرا می‌توان میان دو امر را تجمیع کرد، اقدامات پیشگیرانه لازم را به کار برد و هماهنگی‌های لازم با کشورهای اسلامی را انجام داد.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم اعلام کرد، انتظار می‌رفت به جای ممانعت از ورود حجاج، از عدم ابتلای آنها به کرونا هنگام ورود به عربستان سعودی مطمئن می‎‌شدند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول