اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

انعقاد ۵ تفاهم‌نامه همکاری ما بین شهرداری رشت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء

در مراسم آغاز همکاری مشترک شهرداری رشت با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، پنج تفاهم‌نامه همکاری با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم در رشت منعقد شد.

انعقاد ۵ تفاهم‌نامه همکاری ما بین شهرداری رشت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در مراسم آغاز همکاری مشترک شهرداری رشت با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در تالار گفت‌وگوی شهرداری رشت با خیرمقدم به سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم (ص) اظهار کرد: پروژه‌های که امروز کلنگ زده می‌شود فقط متعلق به شورا و شهرداری رشت نیست و تمامی دستگاه‌ها باید در این مهم همکاری داشته باشند.

از گوهررود گوهری باقی نمانده است

اسماعیل حاجی پور با ابراز گلایه از وضعیت دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت افزود: متأسفانه نه زری از زرجوب و نه گوهری از گوهررود باقی نمانده است و در روزگاران نه‌چندان دور این دو رودخانه مکانی برای ایجاد شورونشاط در بین شهروندان و گردشگران بود.

رشت شهر اولین‌ها

وی به مخاطب قرار دادن فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم (ص) بیان کرد: در شهر رشت نخستین انجمن شهر با حضور بیست نفر تشکیل شد و شهر رشت به‌واسطه افتخاراتی همچون راه‌اندازی نخستین کتابخانه، داروخانه، اتوبوس شهری و غیره به‌عنوان شهر اولین‌ها لقب گرفته است.

ماندگار شدن نام قرارگاه سازندگی خاتم در رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید به اینکه امیدواریم با همراهی قرارگاه خاتم (ص) پروژه‌های بزرگی در رشت آغاز شود تصریح کرد: مردمان گیلان مردمانی قدردان هستند و با این اقدام  نام قرارگاه خاتم و سعید محمد برای همیشه ماندگاری می‌شود و این همکاری جزو آرزوهای بزرگ و همیشگی بنده بوده است.

احیای رودخانه‌های رشت، آرزوی بزرگ‌مردمان دیار میرزا 

حاجی پور با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه پنج پروژه بزرگ عمرانی امروز در رشت منعقد می‌شود افزود: این پنج پروژه شامل روگذر نیروی دریایی، روگذر میدان ولی‌عصر، زیرگذر شهرداری رشت، روگذر میدان مصلی و درنهایت پروژه احیای رودخانه‌های رشت است که احیای این دو رودخانه سال‌هاست جزو یکی از آرزوهای بزرگ‌مردمان دیار میرزا کوچک است.

وی با بیان اینکه با آغاز عملیات احیای رودخانه‌ها به مردم رشت حیاتی دوباره بخشیده می‌شود گفت: انتظار داریم به‌واسطه مشکلات مالی پروژه‌های رشت به تعویق نیافتد.

مساعدت قرارگاه سازندگی خاتم (ص) با شورا و شهرداری رشت

شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فرمانده قرارگاه خاتم ثابت کرد که خواستار انجام فعالیت‌های عمرانی در رشت است اظهار کرد: نام قرارگاه سازندگی خاتم (ص) برای تمامی ملت ایران آشنا است و امروزه قرارگاه خاتم با تمام توان اعلام کرد که با شورا شهرداری رشت در انجام پروژه‌های عمرانی مساعدت و همراهی می‌کند.

ناصر حاج محمدی با بیان اینکه پنج پروژه‌های بزرگ با بررسی کامل و مطالعات انجام‌شده توسط مشاورین در دستور کار قرار دارد افزود: فرمانده قرارگاه خاتم (ص) به‌واسطه دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) نیز قول دادند تا پروژه‌ای دیگر  را در کنار این پنج  پروژه در رشت اجرایی کند.

میزان بارندگی در رشت بیشتر از ظرفیت شبکه‌های فاضلاب 

مدیرعامل آبفای گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در  شهر رشت شاهد  بارندگی‌های فراوانی هستیم اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان بارندگی طی چند سال اخیر نسبت به ظرفیت شبکه‌های فاضلاب بیشتر بود به همین علت با مشکلاتی مواجه شدیم.

ایجاد تصفیه‌خانه‌ها به‌منظور جلوگیری از سرازیری فاضلاب

سید محسن حسینی با بیان اینکه در این راستا با ایجاد شبکه‌های فاضلاب جدید و تصفیه‌خانه‌ها سعی در رفع مشکلات داشتیم افزود: در حال حاضر با ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در تلاشیم تا سرازیری فاضلاب‌ها به تالاب و رودخانه‌ها جلوگیری شود و برنامه‌ریزی‌هایی نیز به‌منظور جلوگیری از سرازیری فاضلاب انسانی در دستور کارداریم.

سردار شهید سلیمانی گفت مسؤولین گیلان به فکر مردم نیستند

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان گیلان در توسعه زیرساخت‌ها و مسائل زیست‌محیطی دچار بحران است اظهار کرد: در زمان برگزاری کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پس از مشاهده وضعیت شهر گفتند مسؤولین استان به فکر مردم نیستند.

محمد عبدالله پور با بیان اینکه متأسفانه این واقعیت تلخی است که مسؤولین گیلان به فکر مردم نیستند افزود: به فرمانده قرارگاه خاتم اعلام کردم سپاه یا نباید در چنین پروژه‌هایی ورود کند و یا اینکه باید به‌گونه‌ای عمل کند که حیثیت سپاه خدای‌ناکرده لکه‌دار نشود.

آبرویم را برای پنج پروژه گرو گذاشتم

وی با تأکید بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم (ص) پذیرفت در این پروژه‌ها ورود کند گفت: سپاه نباید پروژه‌ای را شروع کند و خدای‌ناکرده آن پروژه روی زمین بماند و خدا گواه است برای این پنج پروژه آبرویم را گرو گذاشته‌ام.

جایگاه جهنمی مسؤولین در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن این پروژه باید شورا همدل باشد بیان کرد: امیدواریم شهر رشت بار دیگر به طراز واقعی خودش برگردد و بدون تعارف اعلام می‌کنم با وضعیتی که در حال حاضر بر شهر رشت و استان گیلان حاکم است برخی مسؤولین جایگاهشان در جهنم است و از همگان تقاضا می‌کنم برای رفع مشکلات دست‌به‌دست هم بدهند.

وضعیت رودخانه‌های رشت تأسف‌برانگیز است

فرماندار رشت نیز با حضور در این جلسه با اشاره به اینکه دو رودخانه شهر رشت در تاریخ شکل‌گیری این شهر نیز نقش داشتند اظهار کرد: شاید برای خیلی‌ها سؤال باشد که چرا سپاه در چنین پروژه‌هایی ورود می‌کند که باید در پاسخ به این سؤال بگویم سپاه وظیفه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را دارد و هرجایی که مشکلاتی موجب خدشه‌دار شدن آرمان‌ها بشود سپاه بااقتدار ورود می‌کند.

علی فتح‌اللهی با بیان اینکه رشت شهری است که شاهد بارندگی‌های فراوانی در آن هستیم افزود: با این حجم بارندگی، وضعیت دو رودخانه رشت واقعاً تأسف‌برانگیز است و نباید به اجرای پروژه‌هایی همچون آسفالت‌های چندم‌تری و غیره در این شهر بسنده کنیم و یقیناً با ورود قرارگاه خاتم رضایتمندی مردم رشت رقم می‌خورد.

رویکرد جوان انقلابی در پروژه‌های بزرگ

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امروز بزرگ‌ترین دغدغه‌هایمان را روی میز گذاشته‌ایم اظهار کرد: ما رویکرد جوان انقلابی را در پروژه‌هایی همچون رودخانه‌های رشت نیاز داریم که به یک دغدغه بسیار بزرگ و ملی تبدیل‌شده است.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه برازنده شهر رشت نیست که آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان را دارد افزود: دولت تدبیر و امید نیز طی هفت سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده است و امیدواریم در مابقی دوران باقی‌مانده از خدمت دولت  نیز شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی باشیم.

رودخانه‌های رشت نغمت هستند

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تشکیلاتی در دوران جنگ تحمیلی جهاد فراوانی کردند که همواره نامشان مغفول مانده است اظهار کرد: تلاش نیروهای جهاد سازندگی در مناطق صعب‌العبور و غیره به‌منظور بازگشایی مناطق عملیاتی که موجب تحقق موفقیت‌های مهم و بزرگ در دوران دفاع مقدس شد.

احمد رمضانپور با بیان اینکه اقتصاد و عمران از یکدیگر جدا نیستند افزود: هر کشور و شهری که رودخانه از داخل آن عبور کند رشد اقتصادی بالایی در آن حاکم است و متأسفانه رودخانه‌های رشت در حال حاضر از نعمت به نغمت تبدیل‌شده است.

زخم کمبودها در رشت و گیلان

وی با تأکید بر اینکه رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب یک پروژه ملی است گفت: رشت در روزگاری در جایگاه اولین‌ها بود و امروزه در جایگاه آخرین‌ها قرار دارد و اگر فضای سبز و دریای گیلان را به کناری بگذاریم زخم کمبودها قابل‌مشاهده است و متأسفانه در مقایسه با شهرهایی همچون تبریز، قزوین و غیره شهر رشت در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با ابراز ناراحتی از آمار سرطان در رشت بیان کرد: سرمنشأ بسیاری از بیماری‌ها از داخل رودخانه‌های رشت است و معتقدم با تعیین روش تأمین مالی می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول