اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

راه‌اندازی اتاق فکر دریانوردی با کمک دریانوردان/90 درصد تجارت ایران از طریق دریاست

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ‌اتاق فکر دریانوردی با کمک دریانوردان به زودی راه‌اندازی می‌شود تا موضوعات آنها از طریق مدیران ارشد ارگان‌های دریایی قابل پیگیری باشد.

راه‌اندازی اتاق فکر دریانوردی با کمک دریانوردان/90 درصد تجارت ایران از طریق دریاست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جلیل اسلامی امروز در مراسم روز جهانی دریانورد اظهار داشت: شعار امسال سازمان جهانی دریانوردی درباره روز دریانورد «دریانوردان عناصر کلیدی صنعت دریانوردی هستند» است.

وی ادامه داد: زنجیره تامین تجارت جهانی زنجیره بلندی است که دریانوردان در این حوزه نقش اساسی دارند و با وجود آنها تجارت جهانی راه خود را طی می‌کند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود:‌دریانوردان به عنوان بخشی که تجارت جهانی بر آن استوار است فعال هستند و 90 درصد تجارت کشور ما از طریق بخش دریا است و نقطه کانونی این فعالیت بر دوش دریانوردان است.

اسلامی ادامه داد: 34 سال است تجربه برگزاری دوره‌های دریانوردی در ایران داریم و طبق برنامه سازمان جهانی دریانوردی یازدهمین بار است که روز دریانورد در ایران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: 20 هزار عملیات دریایی در سال گذشته در مجموعه بنادر تجاری کشور برای خدمات به کشتی‌ها توسط دریانوردان انجام شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ما 16 میلیون مسافر دریایی در دریای جنوب و شمال داریم که خدمات را از ملوانان دریافت می‌کنند.

اسلامی بیان کرد: 17 هزار امداد و نجات دریایی توسط شناورهایی که ملوانان خدمه آن هستند انجام شده است. 

وی اضافه کرد: در بنادر تجاری- ملکی سازمان بنادر160میلیون کالا تخلیه و بارگیری شده و در این حوزه دریانوردان مثمر ثمر بودند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: وظیفه داریم زیرساخت‌های حرفه‌ای برای دریانوردان ایجاد کنیم و آموزش ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و توسعه در این بخش در حال انجام است. 

اسلامی افزود: 130 هزار نفر دریانورد ثبت شده در ایران داریم برای ایجاد زیرساخت دستورالعملی، مصوبات و مقررات در این حوزه باید امکاناتی فراهم کنیم.

وی گفت:‌ارتقاء‌ دانش حرفه‌ای دریانوردی از وظایف ما است در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی با همکاری وزارت تعاون برای ایجاد تسهیلات دریانوردان که مشکلات صنفی دارند انجام شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در قالب پیام‌های مختلف به سازمان جهانی دریانوردی فشار آمریکا در تحریم‌ها روی پرسنل شناورهای ایرانی منتقل شد و جمهوری اسلامی ایران به این اقدامات دشمنانه و خارج از عرف معترض شد. 

اسلامی گفت:‌گواهینامه‌های دریانوردی به دلیل شیوع کرونا ابتدا تا 11 خرداد تمدید شد و سپس 6 ماه دیگر مجددا تمدید شد.

وی افزود: سال گذشته 77 هزار سند دریانوردی در سازمان بنادر و دریانوردی برای دریانوردان صادر شده است. 600 دوره آموزشی برگزار شد و 40 هزار نفر در این دوره شرکت کردند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌اتاق فکر دریانوردی با کمک دریانوردان به زودی راه‌اندازی  می‌شود تا موضوعات آنها از طرق مدیران ارشد اوزان دریایی قابل پیگیری باشد.

اسلامی گفت:‌امسال گواهینامه الکترونیکی دریانوردی که عالی‌ترین مدل گواهینامه در این حوزه است راه‌اندازی می‌شود و کار آن پیش می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول