اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

7500هکتار اراضی ملی در زنجان وجود دارد/ کاشت درخت چند ساله با جرثقیل برای تصاحب زمین

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در استان 7 هزار و 505 هکتار اراضی ملی وجود دارد، گفت: یگان حفاظت اراضی ملی در همه هشت شهرستان استان زنجان دایر است.

7500هکتار اراضی ملی در زنجان وجود دارد/ کاشت درخت چند ساله با جرثقیل برای تصاحب زمین

اسماعیل تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی ملی استان زنجان با هدف صیانت از حفظ بیت‌المال فعالیت می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان 7 هزار و 505 هکتار اراضی ملی وجود دارد، عنوان کرد: یگان حفاظت اراضی ملی در همه هشت شهرستان استان زنجان دایر است.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت از اراضی ملی در استان زنجان از سال 1394 شروع به کار کرده است، بیان کرد: این یگان در استان زنجان طی ماه‌های پایانی سال 1395 تشکیل شده و فعالان این یگان به عنوان ضابط قضایی شناخته می‌شوند.

تیموری با بیان اینکه رویکرد فعالیت افراد در یگان حفاظت از اراضی ملی جلوگیری از تصرفات دولتی و ملی است، ادامه داد: نیروهای فعال این یگان از طریق مؤسسات انتظامی تامین می‌شود و خودروهای سازمانی در اختیار یگان است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه شماره تلفن 1656 برای پاسخگویی به گزارش‌های مردمی آماده است، بیان کرد: این سامانه به تازگی راه‌اندازی شده است و با توجه به مشخص بودن محل اراضی در مناطق مورد نظر تبلیغ این سامانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر تصرفات پیش از تشکیل یگان حفاظت از اراضی اتفاق افتاده است، بیان کرد: کارشناسان در حال شناسایی تصرفات بوده تا طرح دعوا علیه متصرفان اتفاق بیفتد.

تیموری با اشاره به روند مثبت شناسایی متصرفان در سال‌های اخیر عنوان کرد: در سال 1395 سه متصرف، در سال 1396 ، 24 متصرف، 30 متصرف در سال 1397 و 39 متصرف در سال 1398 شناسایی شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در سال‌ 1396، 1397 و 1398 به ترتیب 12، 22 و 53 مورد رفع تصرف انجام شده است، ادامه داد: این اقدام با رویکرد پیشگیری و رفع تصرف انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای حکم هشت مورد پرونده قلع و قمع در دست اجرا است، خاطر نشان کرد: روزانه بازدیدهای مستمری از اراضی ملی انجام شده است.

تیموری با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌ها بستگی به قوه قضائیه دارد، تصریح کرد: با توجه به فرآیند، رسیدگی در برخی پرونده‌ها طولانی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به نمونه‌هایی از تصرفات اراضی ملی عنوان کرد: در یک مورد در شهر زنجان اراضی ملی تصرف و تبدیل به «تکیه» شده که موضوع در حال بررسی است.

وی با بیان برخی متصرفان در اراضی ملی روستایی اقدام به کاشت درخت چند ساله در زمین می‌کنند تا زمین را تصاحب کنند، گفت: کاشت درخت با جرثقیل اقدامی است که با تصور امکان ایجاد مالکیت توسط متصرفان انجام می‌شود.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول