اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اقدام بخشی در حوزه مسکن و اجاره بها به نتیجه‌ای نخواهد رسید/دولت باید با بسته‌اقتصادی به موضوع ورود کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اقدام بخشی در حوزه مسکن و اجاره بها به نتیجه‌ای نخواهد رسید باید با یک بسته اقتصادی مسئله را حل و فصل کرد.

اقدام بخشی در حوزه مسکن و اجاره بها به نتیجه‌ای نخواهد رسید/دولت باید با بسته‌اقتصادی به موضوع ورود کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی قائدی معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی امروز گفته است که  دولت بر اساس دستور رئیس‌جمهور قصد ورود به بازار مسکن به منظور ساماندهی این بازار را دارد. در همین راستا کارگروه‌های متعددی تشکیل شده که تنظیم بازار اجاره را دنبال می‌کنند.

به گفته وی، دولت در حال مهیا کردن شرایطی است که طی آن، خانوارهایی که قرارداد اجاره آن‌ها در طول سال 99 به اتمام می‌رسد، برای یک دوره یک ساله دیگر تمدید شود.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در اینباره گفت: نمی توان مسائل اقتصادی در دستوری حل کرد بلکه مکانیزم‌ها و فرآیندهای اقتصادی خود را دارد، همانقدر که بقیه اقدامات دستوری دولت در اقتصاد ناموفق بوده در مورد ورود دولت به این مقوله نیز همانگونه خواهد بود.

به گفته این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، مسئله مسکن با کلیت اقتصاد ما کاملا مرتبط است؛ امروز ما با مسئله همبستگی قیمت ها در اقتصاد رو به رو هستیم بنابراین وقتی قیمت ارز و طلا به شکل سرسام آور افزایش می‌یابد بر روی دیگر اقلام نیز تاثیر دارد. هر اقدام بخشی در حوزه مسکن و اجاره بها به نتیجه‌ای نخواهد رسید باید با یک بسته اقتصادی مسئله را حل و فصل کرد.

به اعتقاد وی، مسئله را جزئی نمی‌توان حل کرد، مسئله اجتماعی و اقتصادی  مثل دستگاه n معادله و n مجهول ریاضی است که هرکدام از این مجهولات در هر یک از این معادلات ضریبی هستند و باید به شکل شبکه‌ای و سیستمی به آن نگاه کرد تا مسائل حل شود به تعبیر دیگر اینگونه نیست که با مسائل اجتماعی و اقتصادی بصورت مجزا مواجه شده و بدون ارتباط با بقیه اجتماع و اقتصاد جداگونه حل کرد.

میرزایی در پایان گفت: مشکلات اقتصادی خلق الساعه نیستند و وقتی یک وزیر مسکن و شهرسازی 6 سال هیچ اقدامی نمی کند و افتخار می کند یکدانه مسکن مهر نساخته نتیجه طبیعی این رفتار بالا رفتن قیمت‌های مسکن در فروش، رهن و اجاره بها می‌شود.

به گزارش فارس، افزایش نرخ قیمت مسکن و به تبع آن رهن و اجاره‌بها طی ماه‌های پس از شروع سال 99 سردرگمی‌های بسیاری رای جامعه به وجود آورده است.

احسان خاندوزی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس امروز از برنامه ریزی نمایندگان مجلس برای تدوین طرح ساماندهی بازار مسکن خبر داد.

وی نوشته است: «وقتی دولت از مدیریت بازار مسکن ناتوان است، مطالبه به مجلس سرازیر می شود. امروز به ابتکار برخی نمایندگان جوان و مرکز پژوهش ها، دو نشست داشتیم. پیش نویس طرح، در هفته آتی تهیه خواهد شد.سال ها کوتاهی در حوزه عرضه مسکن، فقدان بانک اطلاعاتی، نداشتن سیاست اجاره و البته نقدینگی میوه تلخی دارد.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول