اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

قابلیت کشاورزی برای جایگزین شدن صنعت نفت/20 میلیون تن از محصولات کشاورزی ضایعات می‌شود

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: کشاورزی می‌تواند جایگزین صنعت نفت شود اگر کمبودهای این بخش برطرف شود.

قابلیت کشاورزی برای جایگزین شدن صنعت نفت/20 میلیون تن از محصولات کشاورزی ضایعات می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت الله سیدرضا تقوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: رسانه به اخبار حوزه کشاورزی بیشتر بپردازند زیرا این بخش به معیشت مردم ارتباط دارد و باید یکی از مسائل اساسی و مهم هر جامعه باشد.

وی با بیان اینکه اقلام ضروری زندگی روزانه مردم از کشاورزی تامین می‌شود، تصریح کرد: رشد هر جامعه‌ای در گرو تامین معیشت مردم است اقلام معیشتی باید به قدری تولید شود که همه را تامین کند و از لحاظ کیفی هم باید به گونه‌ای باشد که سلامت جامعه تضمین شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کارآمدی هر سازمان و ارگان به داشتن نیروی متخصص و متعهد است، ابراز کرد: ۸۰ هزار کارمند در وزارت جهاد کشاورزی مشغول فعالیت هستند که بخشی از آنها متخصص و دارای تحصیلات عالی هستند.

تقوی سازمان تحقیقات این وزارتخانه را یکی از علمی‌ترین نهادها پس از وزارت علوم عنوان کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی با امکانات علمی و مالی می‌تواند پاسخگوی  معیشت مردم باشد.

وی به وابستگی کشور در زمینه روغن خوراکی اشاره کرد و افزود: یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن روغن خوراکی در کشور نیاز داریم که میزان تولید داخل فقط ۲۰۰ هزار تن است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کسری ۹۰۰ هزار تنی نیاز روغن خوراکی در کشور بیان کرد: نیاز داخلی از طریق واردات تامین می‌شود که می‌طلبد کشت دانه‌های روغنی توسعه یابد.

تقوی نیاز داخلی گوشت در کشور را ۸۶۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: دام موجود در کشور توانایی تامین نیاز داخلی را دارد حتی در این زمینه می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به تولید ۱۲۵ میلیون تن محصولات باغی و زراعی در کشور بیان کرد: حدود ۲۰ میلیون تن از تولیدات کشور تبدیل به ضایعات می‌شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به یکی از مشکلات استان گلستان در حوزه صنایع تبدیلی تاکید کرد: صنایع باید در خدمت کشاورزی باشند، باید صنایعی راه‌اندازی شوند که از محصولات کشاورزی آورده داشته باشیم.

تقوی با یان اینکه تولیدات کشور می‌تواند غدای 150 میلیون نفر را تامین کند، ابراز کرد: در صورتی که کشاورزی علمی شود این مهم قابل تحقق خواهد بود.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۳ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای انجام می‌شود، گفت: باید کشت گلخانه‌ای در کشور توسعه پیدا کند.

به گفته وی؛ ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر ساحل در کشور وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت به منظور پرورش ماهی در قفس و میگو استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد، ابراز کرد: منابع زکات در یک نقطه جمع نمی‌شود بلکه صرف همان شهرستان می‌شود، امسال پیش‌بینی می‌شود در شرایط فعلی تا یکهزار میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شود.

تقوی بیان کرد: ۶۰ درصد زکات برای معیشت فقرا و ۴۰ درصد برای رفع نیازهای مردم از جمله تهیه جهیزیه، ساخت پل، درمان بیماری، کارهای فرهنگی و تبلیغی صرف می‌شود.

انتهای پیام/83001/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول