اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پرواز 8 هواپیمای جنگی چین بر فراز آسمان تایوان ظرف یک ماه

به گفته دولت تایوان ظرف یک ماه گذشته 8 هواپیمای جنگی چین بر فراز آسمان این منطقه به پرواز درآمده‌اند.

پرواز 8 هواپیمای جنگی چین بر فراز آسمان تایوان ظرف یک ماه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات تایوانی می‌گویند، هواپیماهای جنگی چین تنها ظرف یک هفته 6 بار از آسمان این منطقه عبور کرده و تعداد این پروازها در یک ماه گذشته به 8 مورد رسیده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «صدای آمریکا»، گرچه وزارت دفاع ملی تایوان هر یک از این هواپیماهای چینی را به خارج از آسمان خود هدایت کرده است، به گفته کارشناسان، دولت چین با این اقدام به دشمنان خود تا مرزهای آمریکا هشدار می‌فرستد.

چین و آمریکا مدت‌ها است در جنگ تجاری به سر می‌برند و اکنون با شیوع ویروس کرونا، واشنگتن، پکن را به عدم کنترل به‌موقع این بیماری متهم می‌کند.

از سوی دیگر کشتی‌های جنگی آمریکایی از آغاز سال ۲۰۲۰، در حمایت از تایوان ۶ بار از آبراهی که این منطقه را از چین جدا می‌کند عبور کرده است. علاوه بر این نیروی دریایی آمریکا از آغاز سال جاری میلادی ۴ بار اقدام به تحرک در آب‌های نزدیک به تایوان در دریای جنوب چین کرده است.

چین معتقد است تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک این کشور است و باید به‌صورت دموکراتیک یا به‌وسیله زور به سرزمین اصلی بازگردد اما دولت تایوان به پشت‌گرمی آمریکا در برابر این خواسته چین مقاومت می‌کند.

در جدیدترین مورد از ورود هواپیماهای نظامی چین به آسمان تایوان، چند روز پیش  وزارت دفاع تایوان مدعی شد که یک فروند جنگنده «جی-۱۰» نیروی هوایی چین حریم هوایی تایوان را در جنوب غربی این منطقه نقض کرده است.

از سوی دیگر یک مقام وزارت دفاع تایوان که به دلایل امنیتی مایل به افشای هویتش نبود، گفت که شماری از تفنگداران دریایی تایوان  به طور موقت در جزایر «پراتاس» مستقر شده‌ اند. تایوان مدعی است که این استقرار نیروها  صرفا جنبه آموزشی، تمرینی دارد و برای تقویت قابلیت‌های دفاعی است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول