اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

انجام ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در نهاوند

استاندار همدان با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ سالانه حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد گفت: در حال حاضر مقدمات اجرای ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در نهاوند با همکاری شستا فراهم شده است.

انجام ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند سید سعید شاهرخی ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی ‌کارخانه فرآوری سنگ دولومیت نهاوند اظهار کرد: بر اساس چشم‌انداز سند توسعه تا سال ۱۴۰۰ سالانه حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این حجم سرمایه‌گذاری از سال گذشته آغاز شده و تا سال ۱۴۰۰ ادامه دارد و بر اساس آن برای ۲۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

استاندار همدان سهم شهرستان نهاوند از این میزان سرمایه‌گذاری را سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سهم نهاوند در سند راهبردی توسعه استان ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که طی سه سال ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام و برای ۶ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی با برشمردن ظرفیت‌های نهاوند برای سرمایه‌گذاری افزود: شهرستان نهاوند از ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی برخوردار است.

شاهرخی با بیان اینکه نهاوند شایسته بهترین خدمات است و باید به ظرفیت‌های موجود آن توجه شود گفت: بعد از انقلاب در این زمینه کار خوبی صورت گرفته اما نیازهای نهاوند بیش از اینهاست.

وی با یادآوری اینکه در نهاوند پروژه‌های خوبی در دستور کار قرار گرفته است بیان کرد: در حوزه اقتصاد و معیشت برنامه‌های منسجمی برای استان همدان داریم که مصمم به اجرای آنها هستیم.

استاندار همدان با اشاره به آغاز عملیات فرآوری معدن دولومیت نهاوند  گفت: در حال حاضر مقدمات اجرای ۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با همکاری شستا فراهم شده که می‌تواند باعث اشتغالزایی و توسعه شهرستان شود.

وی با یادآوری اینکه در استان همدان علیرغم محدودیت‌ها و فشارهای مالی و تحریم اقدامات خوبی همچون اجرای سد گرین، ساماندهی محورهای مواصلاتی و مواردی از این دست پیگیری شده است گفت: باید تلاش کنیم با تزریق منابع سرعت اقدامات بیشتر شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه رایزنی‌های صورت گرفته برای ساماندهی محور کنگاور گفت: در بخش معدن نیز به دنبال زنجیره‌های تولید هستیم تا محصولات خام‌فروشی نشوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸۰ معدن فعال در سطح استان وجود دارد که ۳۰ نوع مواد معدنی از آنها استخراج می‌شود تأکید کرد: این مواد معدنی تا قبل از این خام‌فروشی می‌شدند اما به منظور ارزش افزوده بیشتر دنبال ایجاد کارخانه‌های فرآوری هستیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ طرح معدنی در شهرستان‌های مختلف استان همدان در دست اجراست گفت: در استان همدان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای ایجاد اشتغال وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های خوبی همچون احداث سه گاوداری ۶ هزار راسی در استان همدان راه‌اندازی خواهد شد، گفت: بخشی از این پروژه‌ها انجام و بخشی دیگر نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول