اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

94 درصد گندم گلستان برداشت شد/ پرداخت 500 میلیارد تومانی مطالبات گندمکاران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از پرداخت 500 میلیارد تومانی مطالبات گندمکاران این استان خبر داد.

94 درصد گندم گلستان برداشت شد/ پرداخت 500 میلیارد تومانی مطالبات گندمکاران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مختار مهاجر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان که با حضور آیت‌الله تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهارکرد: بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم مزارع استان برداشت شد و ۸۰۰ هزار تن گندم بصورت خرید تضمینی از کشاورزان تحویل گرفته شد.

وی با اشاره به پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان تصریح کرد: آمارها حکایت از آن دارد که 94 درصد گندم استان گلستان تا به امروز برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان همچنین از برداشت 99 درصد کلزای تولیدی در استان خبر داد و گفت: ۸۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از کشاورزان گلستانی خریداری شده است.

مهاجر با اشاره به بدهکاری 2 هزار و 200 میلیارد تومانی جهاد کشاورزی به کشاورزان استان در زمینه گندم و کلزا اظهار کرد: از این میزان بدهی تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی به کشاورزان پرداخت شد که ۵۰۰ میلیارد تومان در زمینه گندم بوده است.

 وی در خصوص چالش‌های تولید سیب‌زمینی در استان بیان کرد: عدم رعایت الگوی کشت از سوی کشاورزان میزان تولید این محصول را چندبرابری کرد و باعث شد مقدار زیادی از تولید سیب‌زمینی روی دست کشاورز بماند.

مهاجر با بیان اینکه کشاورزان 2 هزار هکتار بیشتر از الگوی کشت مبادرت به تولید سیب زمینی کردند، گفت: نیاز سیب‌زمینی کشور 120 هزار تن در حالی که تولید روزانه استان بالغ بر 180 هزار تن بود.

به گفته وی؛ برای اینکه سیب‌زمینی‌کاران استان گلستان متضرر نشوند با ورود تعاون روستایی خرید تضمینی سیب‌زمینی انجام گرفت.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول