اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وام 4 میلیون دلاری بانک بازسازی و توسعه به تاجیکستان

پارلمان تاجیکستان توافقنامه‌ این کشور با بانک اروپایی بازسازی و توسعه برای تامین مالی طرح جمع‌آوری و بازیافت زباله‌های جامد در شهر کولاب استان ختلان این کشور را تصویب کرد.

وام 4 میلیون دلاری بانک بازسازی و توسعه به تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پارلمان تاجیکستان توافقنامه‌ این کشور با بانک اروپایی بازسازی و توسعه برای تامین مالی طرح جمع‌آوری و بازیافت زباله‌های جامد در شهر کولاب استان ختلان این کشور را تصویب کرد.

«فیض‌الدین قهارزاده» وزیر دارایی تاجیکستان ضمن سخنرانی در پارلمان در این باره اظهار داشت: بانک اروپایی بازسازی و توسعه برای اجرای این پروژه 4 میلیون دلار تخصیص می‌کند که 2 میلیون دلار از آن به شکل کمک بلاعضو خواهد بود.

علاوه بر این، بانک اروپایی بازسازی و توسعه در چارچوب اجرای این پروژه به عنوان کمک فنی 850 هزار یوروی اضافی به تاجیکستان اختصاص می‌دهد.

طی سال‌های اخیر در دوشنبه و سایر شهرهای بزرگ تاجیکستان صدها ساختمان جدید مسکونی، مهمان‌خانه، رستوران، مراکز تجاری احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 تعداد ساکنان این کشور نیز به سرعت رو به رشد است در نتیجه مشکلات در شهرها نیز افزوده می‌شود که یکی از آنان، دفع زباله‌ها است.

بزرگترین محل دفن زباله در تاجیکستان در حومه شرقی در 11 کیلومتری شهر دوشنبه به مساحت 20 هکتار واقع شده است که روزانه ده‌ها ماشین حمل زباله در این منطقه هزاران تن زباله خالی می‌کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول