اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام صهیونیست: هرگز تشکیل دولت فلسطینی را نمی‌پذیریم

دبیر ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی ضمن اعلام مخالفت با تشکیل دولت فلسطینی مستقل، گفت در مذاکرات حول طرح موسوم به معامله قرن، هرگز تشکیل چنین دولتی را نمی‌پذیرند.

مقام صهیونیست: هرگز تشکیل دولت فلسطینی را نمی‌پذیریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه اختلاف نظرها بین مقامات و سیاستمداران رژیم صهیونیستی درباره اجرای طرح اشغال کرانه باختری، «میکی زُهَر» دبیر ائتلاف کابینه تل‌آویو مجدداً مخالفت‌ها با تشکیل دولت فلسطینی مستقل را تکرار کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، زُهر طی سخنرانی در جمع حامیان طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری مقابل پارلمان رژیم صهیونیستی، گفت کنست و کابینه کنونی تل‌آویو هرگز در حمایت از تشکیل دولت فلسطینی رأی نخواهد داد.

بر این اساس، وی با زیاده‌خواهی درباره اشغال تمام سرزمین فلسطین از جمله کرانه باختری و نوار غزه، اظهار داشت: «ما ابتدا مطابق با برنامه آمریکا (معامله قرن) روی حداقل بخشی از یهودا و سامریه (کرانه باختری) حاکمیت خود را بر تمام اسرائیل اعمال می‌کنیم».

این مقام صهیونیست سپس افزود: «اما به هیچ وجه به کابینه یا کنست اجازه نمی‌دهیم که اصل تشکیل یک دولت فلسطینی را بپذیرد. این اتفاق نباید بیافتد و ما اجازه نمی‌دهیم رخ دهد».

زهر با بیان اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با تشکیل دولت فلسطینی مخالف است، ادامه داد: «[نتانیاهو] صراحتاً گفت که تمایل دارد مذاکراتی را [با فلسطینی‌ها] بر مبنای طرح [معامله قرن] انجام دهد اما به کابینه یا کنست اجازه به رسمیت شناختن دولت فلسطینی را نمی‌دهد».

وی پیشتر گفته بود: «من قویاً با اصل یک دولت فلسطینی مخالف هستم. اجازه نمی‌دهم وضعیتی پیش بیاید که در آن کابینه یا کنست، خود را ملزم به ایجاد یک دولت فلسطینی کنند».

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

پیش از این نیز خاخام «رافائل پرتز» وزیر امور قدس اشغالی در کابینه رژیم صهیونیستی گفته بود از طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری حمایت می‌کند حتی اگر این اقدام به بهای به رسمیت شناختن یک دولت فلسطینی آتی باشد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول