اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

اجرای «گلهای ۲۲۹۲» در اسپانیا/ کنسرتی برای گل ها

شرکت‌کنندگان در اولین کنسرت پس از تعطیلی خانه اپرای «لیسیو» بارسلونا به ماسک و دستکش احتیاج ندارند و همچنین از آن‌ها خواسته نشد که فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

اجرای «گلهای ۲۲۹۲» در اسپانیا/ کنسرتی برای گل ها

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، هنرمندان اسپانیایی در اقدامی نمادین، برنامه اجرای موسیقی خود را با وجود محدودیت‌های موجود برای حفظ فاصله اجتماعی در حضور ۲ هزار و ۲۹۲  گلدان حاوی گونه‌های گیاهی متنوع در شهر بارسلون برگزار کردند.

هنرمندان اسپانیایی در پیام نمادین حفظ فاصله اجتماعی «کوارتت زهی پوچینی» را برای گل‌های داخل گلدان که بجای مخاطبین بر صندلی‌های سالن قرار داده شده بودند، اجرا کردند. 

شرکت‌کنندگان در اولین کنسرت پس از تعطیلی خانه اپرای «لیسیو» بارسلونا به ماسک یا دستکش احتیاج ندارند و همچنین از آن‌ها خواسته نشد که فاصله اجتماعی را رعایت کنند. آن‌ها تنها نیازمند گلدان و مقداری آب هستند تا زمان اجرای کوارتت استرینگ عاشقانه ریشه‌هایشان خشک نشود.

طرفداران غیر نباتی این کنسرت نیز می‌توانند به صورت پخش زنده تلویزیونی از این اجرا لذت ببرند.

«ویکتور گارسیا دی گومار» مدیر هنری تالار اُپرای «لیسیو» در مورد این کنسرت گفت: اجرای کنسرت برای گیاهان به منظور کمک به تعمق بیشتر در مورد شرایط فعلی بحران کرونا و اینکه چطور ما در شرایط قرنطینه از مخاطب موسیقی بودن محروم شده‌ایم.

«یوجینیو آمپودیا»، هنرمند مفهومی پشت این کنسرت گفت که هدف از برگزاری آن، منعکس کردن آنچه که در اسپانیا و سراسر جهان بخاطر بحران کرونا اتفاق افتاده است، بوده زیرا همه گیری کووید ۱۹ مردم را وادار به عقب‌نشینی از اماکن عمومی کرده است.

او افزود: در زمانیکه بخش اعظمی از بشریت خود را در فضاهای بسته قرنطینه کرده و خود را موظف به سکون کرده، طبیعت راه خود را به جلو گشوده و فضاهایی را که ما واگذار کرده‌ایم را دربر گرفته است.

وی گفت: و با توجه به چرخه بیولوژیکی‌ آهسته و پیوسته خاص خودش، این کار را انجام داده است. حالا ما نیز با بهره از هنر و موسیقی و دعوت از طبیعت برای حضور در یک سالن کنسرت بزرگ شروع می‌کنیم.

ویروس کرونا، جدیدترین و جدی‌ترین مشکل بشر در چندین ماه اخیر است. این بیماری مدتی است که مردم جهان را به خانه‌نشینی وادار و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی هنری دنیا را تعطیل کرده است. اهالی موسیقی نیز مانند هنرمندان عرصه‌های دیگر روزهای سختی را سپری می‌کنند چرا که بسیاری از آن‌ها به‌طور موقت تنها منبع درآمد خود را از دست داده‌اند و همچنان در وضعیت بلاتکلیف به‌سر می‌برند. با این وجود به تدریج سالن‌های اجرای موسیقی در کشورهای مختلف جهان و با اعمال دستورالعمل‌های دقیق بهداشتی باز می‌شوند تا از یک سو از خسارت‌های اهالی موسیقی کاسته شود و از سویی نشاط و شادمانی با برگزاری کنسرت به میان مردم بازگردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول