اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

قرارگاه خاتم آماده اجرای طرح‌های زیرساختی و ‌عام‌المنفعه در ‌گیلان است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از آمادگی کامل برای اجرای طرح‌های زیرساختی، توسعه‌ای و عام المنفعه در مناطق مختلف گیلان خبر داد.

قرارگاه خاتم آماده اجرای طرح‌های زیرساختی و ‌عام‌المنفعه در ‌گیلان است

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قرارگاه خاتم‌الانبیا، سعید محمد صبح امروز در دیدار با استاندار گیلان، ظرفیت‌های بالقوه‌ استان را در بخش محیط زیست‌، منابع طبیعی، حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی، بازرگانی و کشاورزی متنوع و متعدد عنوان کرد.

وی افزود: هر حوزه‌ای که با ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به توسعه‌ همه جانبه و گره گشایی از معضلات مردم استان بیانجامد، قابل پذیرش و اجرا خواهد بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه در حال حاضر 4 طرح سد سازی و آبرسانی و توسعه ی بندری از سوی این قرارگاه در گیلان در حال اجراست، تصریح کرد: اجرای طرح های توسعه ‌شهری از قبیل احداث تراموا و پل‌های روگذر، ساماندهی پسماند و عمران شهری در مرکز استان از برنامه هایی ست که از این پس با ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سرعت می گیرد.

وی همچنین از آغاز عملیات احداث خط آهن رشت - آستارا برای تکمیل حلقه ی ریلی کریدور نوستراک توسط این قرارگاه خبر داد و افزود: ساخت بارانداز بندر مرزی آستارا، ایجاد خط جدید انتقال گاز از رشت به ایستگاه چلوند آستارا، ساخت اسکله رو - رو منطقه آزاد انزلی، اتمام سد پلرود تا پایان امسال و ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود از اولویت‌هایی‌ست که می تواند در بستر تعامل مسئولان و متولیان اجرایی و شهری گیلان با قرارگاه سازندگی به نتیجه برسد.

وی‌ با اشاره به کمبود امکانات و محدودیت‌های زیرساختی حوزه‌ بهداشت و درمان گیلان، بویژه کمبود حداقل 200 هزار متر مربع فضای بیمارستانی و درمانی در استان تصریح کرد: همکاری با دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در راستای رفع این محدودیت‌ها و ارتقاء امکانات بهداشتی و درمانی سراسر استان در دستور کار قرارگاه سازندگی قرار دارد.

در این مراسم استاندار گیلان نیز ‌با قدردانی از تلاش‌های مجموعه‌ مدیران و نیروهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای اجرای طرح های مهم زیرساختی و توسعه ایی گیلان افزود: طرح هایی که تاکنون از سوی این قرارگاه در مناطق مختلف گیلان، به‌ویژه در حوزه ‌حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی و همچنین سدسازی اجرا شده، اثرات مهم خود را در حوزه های اجتماعی نیز نشان داده است.

زارع‌ با تشریح مزایای راه اندازی حمل و نقل ریلی و دریایی کریدور شمال- جنوب و تأثیر آن بر اقتصاد و صادرات گیلان تصریح کرد: دولت تلاش دارد با برنامه ریزی و تلاش، روند تحقق اهداف پیش بینی شده در نوستراک را در بستر ایجاد مشارکت برای تسریع در روند اجرای خط آهن رشت - آستارا و تکمیل خط آهن رشت - انزلی سرعت بخشد.

وی از تلاش مجدانه برای اتمام عملیات احداث سد پلرود رودسر تا پایان امسال خبر داد و گفت : برای تحقق این هدف اکنون 50 میلیارد تومان برای این طرح تخصیص یافته و تا پایان کار نیز ماهیانه 40 میلیارد تومان به طرح مذکور تزریق خواهد شد.
 در ادامه این مراسم سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان،‌ به عمده ترین اولویتها و محدودیت‌های توسعه‌ استان در حوزه خدمات شهری، عمران روستایی و افزایش بهره وری در روند تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد.

وی از آمادگی کامل برای ایجاد هماهنگی و پیگیری در جهت بهره گیری از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در استان و اجرای طرح های اولویت دار، عام المنفعه و زیر ساختی خبر داد.

در ادامه این نشست‌، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان‌ نیاز فعلی مراکز بهداشتی و درمانی استان برای توسعه را 200 هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: تجدید بنای بیمارستانهای پورسینا و رازی، تکمیل دانشکده ی پزشکی، احداث یک بیمارستان 800 تختخوابی و یک بیمارستان 160 تختخوابی ویژه اعصاب و روان در مرکز استان و ساخت یک ستاد مرکزی حوزه آموزش و سالن همایش‌ها، بخشی از طرح های پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی در جهت جلب مشارکت و تعامل با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ست و برای این طرح ها هزار و 500 میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول