اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: همکاری روسیه با ونزوئلا در حوزه نظامی در حال افزایش است

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ملاقات با همتای ونزوئلایی خود از پیشرفت در روابط دوجانبه با این کشور در حوزه‌های مختلف از جمله نظامی، انرژی و داروسازی خبر داد.

لاوروف: همکاری روسیه با ونزوئلا در حوزه نظامی در حال افزایش است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در ملاقات با همتای ونزوئلایی خود  در «مسکو» از افزایش همکاری‌های نظامی و انرژی با «کاراکاس» خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه  در دیدار با «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا  گفت: «ونزوئلا یک دوست است و ما می‌توانیم  روی این کشور در آمریکای لاتین و در عرصه بین المللی حساب باز کنیم. ما به مشارکت راهبردی توسعه یافته بر اساس توافقات بین روسای جمهور دو کشور  ارج می گذاریم. روابط دو جانبه ما در حوزه‌های صنعت، انرژی، صنایع، کشاورزی، داروسازی و نظامی و فنی در حال پیشرفت است.»

روسیه روابط نظامی گسترده‌ای با ونزوئلا دارد و در چند نوبت بمب افکنهای خود را به این کشور فرستاده است. پدافند هوایی ونزوئلا نیز به شدت وابسته به انواع سامانه‌های دفاع موشکی روسی از جمله «پتنسیر» است.

روسیه  همچنین بارها تحریم‌های آمریکا علیه دولت و مردم ونزوئلا را محکوم کرده است. وزیر خارجه روسیه چندی قبل با بیان اینکه ساز و کار تحریم‌ها غیرقانونی است، گفت «ظالمانه است که اقدامات یکجانبه آمریکا، بر پروژه‌های اجتماعی و بشردوستانه اثر می‌گذارد.» (جزئیات بیشتر)

آمریکا در اقدامی غیرقانونی «خوان گوایدو» را به عنوان «رئیس‌جمهور ونزوئلا» به‌رسمیت شناخته و  در حال اعمال انواع فشارهای اقتصادی، سیاسی و تهدیدهای نظامی علیه دولت قانونی «نیکلاس مادورو» است.

انتهای پیام/
 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول