اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

پیش بینی تولید 44 هزار تن سیب زمینی در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت بیش از 44 هزار تن سیب زمینی در استان خبر داد.

پیش بینی تولید 44 هزار تن سیب زمینی در آذربایجان غربی

اکبر کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امسال یک هزار و 530 هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول سیب زمینی رفته است که میانگین تولید در هر هکتار در حدود 29 تن است.

وی تصریح کرد: در آذربایجان غربی اکثر مراحل برداشت این محصول به ‌صورت مکانیزه انجام‌می‌شود و از اواخر اسفند ماه کشت این محصول آغاز می‌شود و برداشت آن نیز از اواخر تیر تا شهریور ماه ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اذربایجان غربی اضافه کرد: ارقام کشت شده در سطح استان شامل رقم های آگریا، سانته، بانبا و بیلوا ، جلی است و شهرستان هایی که بیشترین سطح زیر کشت سیب زمینی استان را به خود اختصاص داده‌اند که شامل شهرستان‌های چالدران، خوی، و ارومیه هستند.

کرامتی ادامه داد: کشت این محصول حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و به طور عمده سیب زمینی‌هایی که در سطح استان کشت می‌شود از بذرهای اصلاح شده هستند. 

وی تاکید کرد: بیش از 60 درصد مزارع سیب زمینی استان با استفاده از سیستم آبیاری بارانی و یا نوار تیپ آبیاری می شود.

خاطرنشان می‌شود شهرستان چالدران به عنوان مهم‌ترین قطب‌ تولید سیب زمینی در آذربایجان غربی است و محصول سیب زمینی این شهرستان نیز از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول