اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت بازگشایی مرزها و اجرایی شدن توافقات ایران و پاکستان

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت بازگشایی مرزها و اجرایی شدن توافقات ایران و پاکستان روابط تهران و اسلام‌آباد را صمیمانه و برادرانه خواند و گفت: دو کشور همواره در لحظات سخت و تاریخی حامی یکدیگر بوده اند.

تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت بازگشایی مرزها و اجرایی شدن توافقات ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز (چهارشنبه 4 تیر 99) هنگام دریافت استوارنامه «رحیم حیات قریشی» سفیر جدید پاکستان در ایران، بر توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه و روابط با پاکستان در همه زمینه ها تاکید کرد و گفت: امیدوارم همکاری دو کشور در تأمین امنیت مرزهای مشترک تداوم و گسترش یابد.

روحانی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده در مبادلات مرزی ایران و پاکستان  بر اثر شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: با گذشت چند ماه از شیوع این بیماری و با بازگشایی بخشی از مرزها با رعایت پروتکل های بهداشتی، امیدوارم مرزهای دو کشور به روال پیش از کرونا بازگشایی شده و با گسترش فعالیت‌های بازارچه‌های مرزی مبادلات تجاری شهروندان دو کشور فعال‌تر شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به دیدارها و تماس های خود با رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات دو کشور تاکید کرد و گفت: اجرایی شدن توافقات می تواند  توسعه بیش از پیش  روابط اقتصادی و تجاری تهران – اسلام آباد را به همراه داشته باشد.

سفیر جدید پاکستان در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان ، از ایران به عنوان کشور بسیار مهم و تاثیرگذار منطقه یاد کرد و گفت:  روابط با ایران برای پاکستان از اهمیت بالایی برخوردار است و همه مقام های کشور بر توسعه این روابط تاکید دارند.

«رحیم حیات قریشی»  افزود: پاکستان با حمایت خود از ایران در مجامع بین المللی ادامه خواهد داد و امنیت ایران را امنیت خود می دانیم.

سفیر جدید پاکستان در تهران توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران را از جمله اولویت های خود عنوان کرد و افزود: وضعیت مرزهای تجاری دو کشور به زودی به شرایط پیش از کرونا بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول