اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

غیزانیه فارس را دریابید

در حالی‌که مسئولان بیش از ۶ سال است که وعده آب‌رسانی از طریق سد سلمان به بیرم را داده‌اند٬ اما با وجود تصویب بودجه این پروژه در بودجه سال جاری و گذشت ۴ ماه از سال هنوز هیچ خبری از عملیاتی شدن پروژه آب‌رسانی به این منطقه نیست.

غیزانیه فارس را دریابید

سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس/ شیراز مردم منطقه بیرم به‌دلیل تعطیلی آب شیرین‌کن‌های بخش خصوصی مجبورند جهت مصرف آب شرب از آب معدنی استفاده کنند.

آب معدنی‌ای که هر لیتر آب ۲۵۰۰ برای مصرف‌کننده هزینه دارد و این در صورتی است که یک لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومان است.

چند سالی است که آب لوله‌کشی شهر بیرم به‌دلیل املاح فراوان قابل شرب نیست و هیچ‌گونه آب شیرین‌کن دولتی در این شهر وجود ندارد.

بیش از ۶ سال است که وعده آب‌رسانی از طریق سد سلمان فارسی به این منطقه داده شده است

این در حالی‌است که مسؤولان بیش از ۶ سال است که یکی پس از دیگری وعده آب‌رسانی از طریق سد سلمان فارسی به این منطقه را داده‌اند که باوجود مصوب شدن بودجه این پروژه در بودجه سال جاری و با گذشت ۴ ماه از سال ۹۹ هنوز هیچ خبری از عملیاتی شدن پروژه آبرسانی به این منطقه نیست.

بی توجهی بخشداری بیم به بحران آب منطقه

یکی از اهالی بیرمی در خصوص مشکل آب شرب این‌طور می‌گوید: هرچه با ماشین‌های حمل آب تماس می‌گیریم که آب بیاورند یا جواب نمی‌دهند یا تلفن همراه‌شان خاموش است، بنظرتان ما چقدر و تاکی باید آب معدنی بخریم؟!

وی ادامه داد: به بخشداری بیرم زنگ زدم پاسخ می‌دهد که ماشین انتقال آب شرب  خصوصی است و به بخشداری مربوط نیست! روحیه‌مان خراب شده، نه آب شهر قابل خوردن هست و نه ماشین انتقال آب، آب می‌آورد.

یکی دیگر از ساکنین بیرمی در این خصوص گفت: ما الان یک  هفته است که آب شیرین نداریم٬ هرچه زنگ می‌زنیم ماشین‌های آب‌رسانیُ گوشی‌های خود را خاموش کرده‌اند و بعضی‌ها هم پاسخ می‌دهند که ماشینشان خراب است! و تعدادی هم دوباره پاسخ می‌دهندکه آب نیست !!

وی بیان کرد: نمی‌دانیم این مسئولین نظارتی چه کار می‌کنند؟؟ روزبه‌روزهم همه‌چیز گران‌تر می‌شود.

رستم اکبرنژاد رئیس آبفا بیرم در خصوص مشکل آب شرب این بخش گفت: آب لوله‌کشی بیرم قابل شرب نیست٬ EC آب این شهر بسیار بالاست و قرار شده از طریق خط انتقال دوم سد سلمان فارسی  آب شرب پایدار در سال ٩٩ به بیرم آبرسانی کنند.

خرم رئیس اداره امور آب لارستان نیز در پاسخ به پیگیری خبرگزاری فارس گفت: طرح مطالعاتیخط دوم سد سلمان فارسی تمام شده و بنا به آخرین خبر٬ این طرح برای عملیات اجرا و دریافت کد اعتباری به شرکت مهندسی ابفای کشور ارسال شده است٬ هرچند تا چندماه پیش کد اعتباری این پروژه دریافت نشده بود.

جا دارد مسئولان مربوطه هرچه سریعتر چاره ای بیاندیشند قبل از اینکه این موضوع به یک بحران تبدیل شود.

انتهای پیام/ م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول