اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سیاست قطعی کمیته امداد گسترش مشاغل خانگی است/ ۲۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان اعطا می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی سیاست قطعی این مجموعه را گسترش مشاغل خانگی بیان کرد و گفت: ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر طی یک سال آینده ساخته می‌شود.

سیاست قطعی کمیته امداد گسترش مشاغل خانگی است/ ۲۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان اعطا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از راز و جرگلان مرتضی بختیاری در بازدید از واحدهای اشتغال خراسان شمالی مددجویان در این شهرستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های قطعی کمیته امداد حمایت و گسترش مشاغل خانگی است که سرپرست خانوار در کنار ایجاد درآمد، وظایف مادری خود را در خانواده انجام دهد.

وی با اشاره به بازدید انجام‌شده از کارگاه اشتغال‌زایی کمیته امداد در راز و جرگلان خاطرنشان کرد: در این کارگاه ۸۰ شغل با ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سال ۹۲ ایجادشده و موفقیت‌های خوبی و تولیدات مناسبی داشته است.

رئیس کمیته امداد همچنین با تقدیر از اقدامات مناسب این کارگاه خیاطی در تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی در زمان شیوع کرونا خاطرنشان کرد: استفاده از همکاری مشاغل خانگی به همراه ایجاد شغل در مجتمع ایجادشده، باعث شده تا فضای اشتغال‌زایی مناسبی در این مجموعه ایجاد شود که در صورت افزایش ۵۰ شغل دیگر از مددجویان، این واحد تولیدی می‌تواند از ۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد بهره‌مند شود.

وی همچنین وضعیت بیکاری در خراسان شمالی را با توجه به گزارش‌های استاندار، پایین توصیف کرد و گفت: با تلاش و اراده مسئولان و جوانان این استان، می‌توان نرخ بیکاری را با ایجاد مشاغل کوچک به‌شدت کاهش داد.

بختیاری همچنین از انعقاد قرار با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تأمین مسکن مددجویان خبر داد و افزود: مسکن مددجویان کشور از برنامه اصلی کمیته امداد است که ۲۰ هزار مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر طی یک سال آینده ایجاد و تحویل مددجویان می‌شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول